نرخ کلیک تعداد افرادی که روی یک لینک یا تبلیغات کلیک میکنند را اندازه میگیرد و معمولاً برای تعیین موفقیت کمپینهای بازاریابی دیجیتال استفاده میشود. از CTR میتوان برای اندازهگیری اثربخشی ایمیلها و تبلیغات دیجیتال استفاده کرد. در مورد تبلیغات آنلاین، مانند تبلیغات گوگل ادوردز و فیسبوک، CTR بالاتر منجر به دریافت امتیاز کیفیت و ارتباط بیشتر میشود. از استراتژی تبلیغاتی در طراحی سایت چه میدانید؟
CTR در موتورهای جستجو
CTR در موتورهای جستجو نشان میدهد که افراد پس از مشاهده طراحی سایت آگهی شما از طریق موتور جستجو چقدر روی آن کلیک میکنند. تبلیغاتی که در رتبه اول نتایج موتورهای جستجو قرار دارند نرخ کلیک بالاتری نسبت به تبلیغاتی که در رتبهی پایین هستند ارائه میدهند. اگر همه تبلیغات شما CTR بالایی دارند، به این معنی است که مردم تبلیغات شما را مفید یا مرتبط میدانند. علاوه بر مکان تبلیغ در نتایج موتورهای جستجو، یک متن جذاب نیز میتواند نرخ کلیک بالاتری ارائه دهد.
نرخ کلیک بر روی وب سایت شما چه تاثیری دارد؟
تاثیر نرخ کلیک روی وب سایت شما و خارج از آن چیست؟ بیایید در مورد رتبه آگهی و چرایی اهمیت آن صحبت کنیم. رتبه آگهی جایگاهی است که تبلیغ شما را در نتایج جستجوی پولی اشغال میکند.
نقش نرخ کلیک در رتبه آگهی چیست؟ برخی میگویند که رتبه فقط به هزینه تبلیغات بستگی دارد، اما اینطور نیست. Google Ads در فرآیند حراج خود بسیار شبیه به جستجوی ارگانیک عمل میکند. پس از همه، هنوز هم میخواهد مرتبطترین و مفیدترین صفحه را پیشنهاد کند، حتی اگر آن صفحه حمایت مالی شود. گوگل چگونه جایگاه شماره 1 را تعیین میکند؟ عوامل متعددی در این امر دخیل هستند، یکی از آنها شامل CTR شما است.
1. قیمت پیشنهادی:
اینکه آیا تبلیغ شما به حداقل آن عبارت جستجو میرسد یا خیر.
2. کیفیت:
امتیازی بر اساس CTR، ارتباط، کیفیت صفحه فرود در طراحی سایت و متن آگهی شما، و اینکه سایر تبلیغات شما در طی زمانهای مختلف چقدر خوب عمل کرده اند.
3. زمینه:
دستگاههایی که کاربران در آن جستجو میکنند، زمان روز و عباراتی که استفاده میکنند.
4. تأثیر برنامه افزودنی:
آیا تبلیغ با حفظ یا افزایش CTR معمولی برای عبارت جستجو مرتبط است یا خیر.
پس اگر دائماً تبلیغاتی را اجرا کنید که نرخ کلیک عالی ندارند، چه اتفاقی میافتد؟ این روی امتیاز کیفیت شما تأثیر می گذارد و نمایش تبلیغات شما در رتبه اول دشوارتر خواهد بود. اگر تبلیغاتی مرتبط با استانداردهای Google Ads را اجرا نکنید، ممکن است در دراز مدت به کسب و کار خود آسیب وارد کنید.
چگونه می توانم CTR خود را بهینه کنم؟
با وجود اینکه نرخ کلیک همیشه مهمترین معیار نیست، ما فکر میکنیم که بسیار مهم است. برای افزایش CTR چه کاری میتوانید انجام دهید؟ بیایید برخی از گزینه ها را مرور کنیم تا بتوانید ارزیابی کنید که چه چیزی برای شما بهترین است.
1. قیمت پیشنهادی خود را افزایش دهید
ما مجبور شدیم این مورد را در لیست قرار دهیم زیرا احتمالاً با برخی از پیشنهاد دهندگان بزرگ برای کلمات کلیدی مهم رقابت خواهید کرد. افزایش پیشنهاد شما احتمالاً شما را در رتبه بالاتری قرار میدهد (اگرچه تضمینی نیست). این ممکن است با سهولت دسترسی بینندگان به پیوند شما، نرخ کلیک شما را افزایش دهد.
2. از اصطلاحات مقرون به صرفه استفاده کنید
مطمئناً، گاهی اوقات مجبور خواهید بود به دنبال کلمات کلیدی رقابتی باشید، اما این را دست کم نگیرید که شرایط کم رقابت چقدر CTR میتواند ارائه دهد. از امتیاز کیفیت خود به نفع خود استفاده کنید، با فرض اینکه امتیاز مناسبی دارید، و آن را با شرایط مقرون به صرفه ای که هنوز به کسب و کار یا محصول شما مرتبط هستند، به کار بگیرید.
3. نکات بهینه سازی CTR برای ایمیل ها
قبل از ارسال ایمیل به مشتریان خود، از سازگاری محتوا با موبایل اطمینان حاصل کنیدکه خواندن و مشاهده متن و تصاویر برای آنها آسان باشد. تصاویر مرتبط را به ایمیل خود اضافه کنید. تصاویر بسیار قدرتمند هستند زیرا این همان چیزی است که کاربر هنگام باز کردن ایمیل حتی قبل از خواندن خط اول میبیند. بنابراین، تصاویر را برای ایمیل های خود با دقت انتخاب کنید. مراقب باشید که تصاویر با انتظارات مخاطب هدف مطابقت داشته باشند.
نتیجه گیری
امیدواریم این نکات را مفید دانسته باشید و شاید بتوانید برخی از آنها را در استراتژی بهینه سازی نرخ کلیک خود پیادهسازی کنید. با ردیابی این معیار میتوانید به راحتی بفهمید که چه نوع تبلیغات، عناوین متا و توضیحات، ویدیوها و محتوای موجود در رسانههای اجتماعی برای مخاطبان هدف شما بهترین کار را دارند. با تجزیه و تحلیل نرخ کلیکهای خود میتوانید بینشهایی در مورد شخصیتهای مشتری خود به دست آورید و با ارائه محتوای بسیار شخصی سازی شده عملکرد خود را بهینه کنید.
هدف هر بازاریاب دیجیتالی CTRهای بالا است، زیرا این موارد نشان دهنده ارتباط محتوای صفحه فرود و تبلیغات با مخاطب هدف است. داشتن نرخ کلیک پایین میتواند برای بازاریابان هشدار دهنده باشد زیرا این سیگنالی است که محتوا انتظارات کاربر را برآورده نمیکند یا ارزشی برای آنها فراهم نمیکند.