دهگانه آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو- بخش اول

دهگانه آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو- بخش اول

دهگانه آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو- بخش اول

در این سلسله آموزش قصد داریم بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو را برای شما بصورت علمی و اصولی در یک مجموعه 10 گانه شرح دهیم این مجوعه آموزشی به صورت روزانه در وبلاگ سایت کد منتشر خواهد شد.

مقدمه

درعصر کنونی تکنولوژی تجارت آنلاین، فروشگاه های اینترنتی وتبلیغات تاثیر قابل توجهی را ایفا می کنند . مقدار زیادی از درآمد شرکت های بزرگ از طریق ایجاد تبلیغات و وب سایت های خوب تولید می شود. با این حال، میلیاردها وب سایت با طیف گسترده ای از زبانها، مناطق و انواع مختلف محتوا در دسته ها و موضوعات مختلف در سراسر جهان وجود دارد. برای پیدا کردن اطلاعات و یا وب سایت در مورد یک موضوع خاص، یک کاربر از موتور جستجو برای پرس و جو کلمات، کلمات کلیدی،و یا عبارت ها استفاده می کند. در این دوره ، بسیاری از موتورهای جستجو پیشرفته وجود دارند که شامل گوگل، یاهو، بینگ AOL ،MSN و غیره می باشد. علاوه بر تشریح این روند موتورهای جستجو به نیاز حیاتی و ابزار روزانه برای کاربران اینترنت و رسانه های تبلیغاتی آنلاین تبدیل شده اند. امروزه بازار بزرگ اینترنت و موتورهای جستجو در حال تبدیل شدن به بزرگترین محرک برای تولید و بهبود سود تبلیغات ، سرگرمی ، شبکه های اجتماعی ، برنامه های کاربردی به عنوان مثال نقشه و فروشگاه آنالین محصول و خدمات شده است .
ترافیک اینترنت و کسب و کار روز به روز در حال رشد است که نشان دهنده رشد عظیم در بازاریابی اینترنتی و وب است. بهینه سازی موتورهای جستجو آخرین حلقه هنر طراحی سایت توسعه و برنامه نویسی سایت می باشد. به طوری که می تنها رتبه بالا در نتایج جستجوی راهی برای رسیدن به ترافیک بالا می باشند. موتورهای جستجو با گذشت زمان به سرعت در حال تغییر الگوریتم رتبه بندی خود می باشند اما مبنای جستجوگرها همیشه ثابت باقی می ماند . بهینه سازی موتور جستجو می تواند توسط دو نوع شیوه / روش که کلاه سفید SEO و کلاه سیاه SEO نام دارد انجام می شود. SEO کلاه سفید روش امن و حقوقی است که در آن فعالیت های با توجه به قوانین دستورالعمل ها انجام شده، در این روش سیاست های موتورهای جستجو به طور معمول توسط متخصصان SEO دنبال می شود SEO. کلاه سیاه اشاره به شیوه های غیر معمول و کارهایی مخالف قوانین و مقررات موتورهای جستجو داردکه برای دریافت نتایج رتبه بندی جستجوی سریع می باشند.
نمایه سازی، فرآیند نمایه سازی موتورهای جستجو اشاره به روش ها و تکنیک هایی دارد که توسط موتورهای جستجو برای خواندن محتوا وب سایت و دخیره داده در مخازن خود می باشد. بررسی محتوای صفحات وب برای فهرست سازی خودکار کلید مهمی برای تجارت الکترونیک می باشد. و اجازه می دهد تا کاربران ، از جمله مشتریان و کسب و کار از بهترین منابع موجود استفاده کنند. این مهم است که برای حفظ نمایه سازی تمام صفحات وب سایت، حداکثر رتبه بندی توسط موتورهای جستجو را دریافت کنیم.اگر وب سایت شما توسط موتور جستجو نمایه نمی شوند مانند یک فروشگاه بزرگ بدون تابلو و مشتری است .یک موتور جستجو برنامه یا نرم افزاری است که بازخوانی یا بازیابی داده ها،فایل ها واطلاعات را از یک پایگاه داده جمعی یا از شبکه های کامپیوتری انجام می دهد. موتور جستجو وب دارای سه بخش اصلی است که شامل خزنده وب، نمایه ساز و جستجو است .
خزنده های وب برنامه هایی هستند که از ساختار و گراف وب را برای انتقال از صفحه به صفحه دیگر استفاده می کند. نمایه سازی فرآیندی است که در آن موتورهای جستجو ذخیره داده های که خزندها جمع آوری کرده اند در سه مرحله که شامل تجزیه ، نمایه سازی سند ذخیره سازی شده و مرتب سازی می باشد انجام می دهد. هدف از جستجو ارائه نتایج با کیفیت و کارآمد است در واقع فرآیند ارزشیابی پرس و جو و رائه یک لیست برای جستجو می باشد.