الگوریتم Page Experience گوگل چیست؟

=الگوریتم Page Experience گوگل چیست؟

با پیدایش ویروس کرونا،شرکت گوگل در رابطه با نگرانی بعضی افراد در باب کم شدن بازدید وب سایت خود،اعلام کرد که با بروز رسانی الگوریتم برای رفع این نگرانی چاره ای یافته است. در ادامه به بررسی آپدیت و یا بروز رسانی این الگوریتم می پردازیم

Page Experience

بنا بر گفته های کارکنان شرکت گوگل،Page Experience و یا به اصطلاح سیگنال تجربه صفحه،کاربرد معمولش این است که درک کاربران از یک صفحه وب را ارزیابی می کند،همین امر سبب می شود که کاربران بتوانند در کلیه مرورگر ها و وب سایت ها تجربه های دلپذیری کسب کنند از جهت دیگر می توان گفت که این بهینه سازی باعث می شود که سایت ها این توانایی را کسب کنند تا درخواست ها و انتظاراتی که یک کاربر از صفحه وب آنها دارد را برآورده سازند پس در نتیجه کلی این بخش می توان گفت این امر سبب می شود که کسب و کار هایی که در وب دایر است پیشرفت چشم گیری داشته باشند و همچنین به کاربران این فرصت داده می شود که مشکلات کمتری را در سایت ها مشاهده کنند

در حقیقت هدف اصلی این بروزرسانی و همچنین این الگوریتم این است که اعتماد و اطمینان لازم را به کاربران بدهد که سایت های برتری که در آن ها جستجو می کنند تجربه های نامطلوب از آن را بدست نیاورند و اگر بخواهیم به بیان ساده تری توضیح دهیم این الگوریتم محیطی را ایجاد می کند که سایت هایی که بازدید بیشتری دارند و مورد علاقه کاربران هستند در رتبه بالاتری قرار بگیرند،و سایت هایی که بازدید چشم گیری ندارند و محتوای خاص در رتبه پایین تری قرار می گیرند،این هدف از چشم گیر ترین تغیرات در حیطه سئو خواهد بود

این الگوریتم از چه اهمیتی برخوردار است؟

تصور شما از این که گوگل چه سایت هایی را جز برترین سایت ها می داند؟سایت هایی که لینک دهی های بهتری دارند؟یا بهترین کد نویس ها آن ها طراحی کردند؟؟ باید گفت که این ویژگی ها مهم است ولی در این زمینه نقش ویژه ای نخواهد داشت تنها عاملی که سبب می شود گوگل سایتی را در رتبه برتر قرار دهد این است که مورد تایید کاربران باشد، و از مورد علاقه های افراد باشد،برای مثال شما اگر در سایتی قصد خرید داشته باشید به برند آن محصول دقت می کنید همین دلیل سبب می شود که در حیطه کوئری های اسامیه تجاری این نکته حائز اهمیت باشد که چندین کاربر نام تجاری که در گوگل سرچ می کنند چه نامی است، بله همین سرچ و جستجوی کوتاه تاثیر فراوانی بر این رتبه بندی خواهد داشت،که در حیطه سئو این مهم ترین تجربه ایست که باید آن را به خاطر سپرد

در این راه،نه تنها برند تجاری شرکت طراحی سایت شما بازدید بیشتری پیدا می کند،در کنار آن ترافیک سئو نیز روند صعودی پیدا می کند،اما سئو کارها می دانند که این اتفاق شگفت انگیزی نیست و سال هاست که این روند کاری آن ها است،ضمنا شما باید بدانید برای کسب و کار خود نیازی نیست که نام تجاری خاص و بزرگی داشته باشید،شما با تلاش و انجام کارهای موثر برای سایت و کسب و کار خود هم می توانید در رتبه بالا قرار بگیرید به خودیه خود هدف اصلی گوگل ایجاد یک هماهنگی و وفق دادن بین الگوریتم با نمایش اولین سایت است که مورد تایید کاربران است ، و دو عامل کوئری و نام های تجاری که بیشتر در گوگل سرچ شده است و همچنین تجربه هم در این زمینه تاثیر گذار خواهد بود

در ادامه به این موضوع می پردازیم که ما چگونه می توانیم تجربه لازم را در این زمینه جهت بالا بردن رتبه سایت خود به دست بیاوریم برای شروع لازم است که به مقاله هایی از جمله مقاله برجسته گوگل در رابطه با تغییر الگوریتم را مطالعه بفرمائید نکته کلیدی در این مقاله این است که تاکید براین دارد که تجربه صفحه و همچنین تجربه وب سایت از نکات حائز اهمیت است

اما این یک چیز کلی نمی باشد یعنی اینکه اگر محتوای سایت شما به گونه ای باشد که چندین صفحه از وب سایت شما از بازدید کمی برخورد دار باشد و تولید محتوا بخصوصی نداشته باشد صفحات موثر و پر بازدید نقش خود را نداشته باشند و باعث کاهش رتبه سایت شما باشد این در منطق این الگوریتم اهمیت ندارد و اگر چندین صفحه از وب سایت شما هم پرمحتوا باشد تاثیر گذار خواهد بود

بهینه سازی در زمینه تجربه کاربری

الگوریتم Page Experience گوگل چیست؟

رعت خود را به درجه مطلوب برسانید و سعی داشته باشید که خطا های ۴۰۰را به روند نزولی برسانید و این در این زمینه منطقی است که سرعت نقش کلیدی دارد چرا که هرچه سرعت بارگیری وب سایت شما بیشتر شود تجربه شما افزایش می یابد

از تجربه های رقیب هایتان استفاده کنید و با کار خود مقایسه کنید

این مقایسه را از کجا باید شروع کنید؟شما می بایست نام رقیب کاری خود را نوشته،و به قسمت navigation رفته و بر روی جمله top pages کلیک کنید در این قسمت سئو گزارشی را در اختیار شما قرار می دهد که در آن معروف ترین و مورد تایید ترین صفحات رقیب شما قرار دارد،و در نتیجه می توان گفت این ها صفحات پر بازدید در بخش سئو می باشد پس رقیب شما در حیطه کاری خود موفق است

طراحی وب سایت خودتان را تحلیل و بررسی کنید

در این بخش شما ممکن است دچار مشکلاتی شوید،در این زمان تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که برای یافتن مشکلات کلیدی خود یک آزمایش انجام دهید و آن آزمایش Crazy Egg در سایت خودتان است، پس از داخل شدن به سیستم این آزمایش روی Create New کلیک کرده و پس از آن گزینه Snapshot را انتخاب کنید و گزینه بعدی که Multiple Snapshots گزینه انتخابی شما می باشد

در ادامه این آزمایش شما می بایست دست کم سه (URL) مورد تایید خود از سایتتان را ثبت کنید و با گذشت زمان این روند را برای تمامیه صفحات مورد تایید خود طی کنید سپس بر روی کلمه (next ) کلیک کرده و پس از آن برای به پایان رساندن آزمایش با مرور تمامی مراحلی که از آن ها عبور کرده اید شما می توانید بر روی جمله (Create Snapshots) کلیک کنید و سپس با نصب یک اسکریپت ردیابی روی (Install Tracking Script) کلیک کنید .

اکستنشن Ubersuggest را روی مرورگر نصب کنید

با نصب این اکستنشن در حین جستجو کردن در گوگل ،شما می توانید داده ها را که رتبه بندی شده اند را مشاهده کنید وقتی در طول شبانه روز از مرورگر گوگل استفاده کنید و کلمات کاربردی که با حیطه کاری شما مقایرت دارند را سرچ کنید دو فاکتور مهم را در Ubersuggest تحلیل کنید

کاربردDomain score چیست؟

هرچه میزان عددی در این قسمت رو به افزایش باشد،وب سایت شما از معتبرتر خواهد شد

کاربرد links چیست؟

و همینطور هرچه تعداد لینک وب سایت خود را نیز افزایش دهید، نتیجه آن سهیم شدن سایت شما در رتبه های بالا باشد