شرایط فروشگاه اینترنتی

شرایط فروشگاه اینترنتی

 شرایط فروشگاه اینترنتی


شرایط فروشگاه اینترنتی
طراحی سایت طراحی وب سایت طراحی سایت تهران شرایط فروشگاه اینترنتی نسبت به سال های گذشته بسیار تغییر کرده است. زیرا سال های پیش برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی هیچ گونه نظارتی وجود نداشت. اما در حال حاضر باید برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی یک تاییدیه یا مجوز مربوط به کسب و کار اینترنتی را از مرکز توسعه ی تجارت الکترونیک دریافت کرد. چون که فروشگاه های اینترنتی جایی ثبت نمی شوند به خاطر همین میزان تخلفات و اشتباهات صورت گرفته مشخص نمی شود. مسئولان به این فکر افتادند که برای نظارت روی خرید و فروش و سایر فعالیت های فروشگاه های اینترنتی به آن ها نماد اعتبار الکترونیکی یا اینماد را اعطا کنند.

کسب مجوز برای فروشگاه اینترنتی

کسانی که متقاضی و دارای شرایط برای گرفتن نماد اعتماد دو ستاره هستند می توانند به صورت همزمان با ارسال درخواست نماد اعتماد نسبت به درخواست پروانه کسب فروشگاه اینترنتی از طریق اتحادیه فناوران رایانه استان تهران اقدامات لازم را انجام دهند. علاوه بر دریافت مجوز نماد الکترونیکی یا اینماد هر فروشگاه اینترنتی متناسب با صنف اتحادیه ای که به آن مربوط می شود، برای گرفتن مجوز لازم از ان ارگان باید مراحل اداری لازم را طی نماید. مثلا فروشگاه اینترنتی که در زمینه ی فروش محصولات سمعی و بصری یا فرهنگی مانند کتاب فعالیت می کند باید برای گرفتن مجوز لازم به وزارت فرهنگ و ارشاد مراجعه کند. یا فروشگاهی که عرضه کننده ی محصولاتی برای سلامت و درمان و دارو است برای اخذ مجوز های لازم باید از طریق وزارت بهداشت و درمان اقدامات لازم را انجام دهد.

نکته ی مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی

نکته ی قابل توجه این است که طراحی سایت های شرکتی و شخصی نیازی به دریافت پروانه ی کسب و کار یا همان تاییدیه تجارت الکترونیک از سمت مرکز توسعه ی تجارت الکترونیک وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ندارند. پیشنهاد می شود که همه ی طراحی سایت ها صرف نظر از نوع عملکرد آن ها در ستاد ساماندهی طراحی سایت اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت نام کنند و عضو شوند.