گوگل چه زمانی محتوای طراحی سایت ما را سریع تر ایندکس می کند

گوگل چه زمانی محتوای طراحی سایت ما را سریع تر ایندکس می کند

 گوگل چه زمانی محتوای طراحی سایت ما را سریع تر ایندکس می کند


اطمینان حاصل نمایید گوگل می تواند سایت شما را کامل بخواند


ربات های گوگل که اصطلاحاً به خزنده ها مشهورند زمانی که به سایت شما مراجعه می کنند زمان زیادی در آن نمی مانند و بلافاصله به سایت دیگری می روند. به همین خاطر نکته ای که اهمیت زیادی دارد این است که اطمینان حاصل کنید که طراحی سایت شما به گونه ای است که این خزنده ها در کمترین زمان می توانند بیشترین میزان محتوا و مطالب را ببینند و در سایت شما دچار مشکل نمی شوند به همین خاطر است که محتوای سایت شما اهمیت زیادی دارد و نیز بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو باعث می شود که مطالب سایت شما سریع تر ایندکس شوند. برای این منظور چند نکته در طراحی سایت را بررسی می کنیم.


بالا بودن سرعت بالا آمدن صفحات در طراحی سایت


در مقالات قبل و نیز مطالب بالا نیز بارها اشاره کرده ایم که خزنده های گوگل برای سایت زمان زیادی اختصاص نمی دهند و در صورتی که سرعت سایت پایین باشد و صفحات دیر لود شوند خزنده ها سایت را ترک می کنند و به همین دلیل است که باید سعی کنید از راهکارهای گوناگون استفاده ببرید تا سرعت لود شدن صفحات را افزایش دهید. افزایش سرعت لود شدن صفحه ها در طراحی سایت علاوه بر اینکه برای موتورهای جستجو مناسب است برای کاربران نیز رضایت بخش است و آنها را خسته نمی کند.


عدم وجود آدرس های تکراری در طراحی سایت


باید سعی کنید آدرس های تکراری را حذف کنید زیرا یکی از دلایلی که باعث می شود گوگل نتواند آدرس اصلی سایت شما را تشخیص بدهد همین تعدد آدرس هایی است که با استفاده از آن سایت شما باز می شود. این کار باعث می شود خزنده های گوگل گاهی اوقات به کل سایت را در نظر نگیرند و طبیعتاً مطالب شما ایندکس نخواهد شد و رتبه شما در موتورهای جستجو کاهش خواهد یافت. برای حل این معضل چند راهکار نیز در طراحی سایت وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها مشکل را برطرف کنید. این راهکارها را در مقالات دیگری مورد بررسی قرار خواهیم داد.


وجود صفحه های غیر قابل دسترسی و از بین رفته در طراحی سایت


در صورتی که از هاست و سرور مناسبی استفاده نکنید و زمان های زیادی سایت شما از دسترس خارج باشد(در هر حال این اتفاق خواهد افتاد ولی کم و زیاد آن بستگی به سرویس دهنده هاست شما دارد) برخی از صفحات و یا سایت شما را گوگل نمی تواند در مواقع خارج از دسترس بودن دسترسی پیدا کند. نقطه امیدوار کننده این است که با استفاده از Crawl Errors گوگل یک لیست به شما می دهد که در آن مشخص است به چه صفحاتی از سایت شما نتوانسته است دسترسی پیدا کند. اینگونه شما در طراحی سایت خود صفحات مشکل دار را خواهید یافت و می توانید پس از برطرف کردن مشکل از گوگل بخواهید دوباره به سایت شما بیاید.