پیش بینی آینده طراحی سایت ریسپانسیو

پیش بینی آینده طراحی سایت ریسپانسیو

پیش بینی آینده طراحی سایت ریسپانسیو

طراحی وب سایت ریسپانسیو در واقع به معنی طراحی سایت هایی می باشد که در تمامی صفحات نمایشی از اندازه مطلوبی بر خوردار باشند و با کیفیتی که در لپ تاب ها و کامپیوتر های خانگی ، در دیگر دستگاه های هوشمند دیده شوند. به همین دلیل است که از این نوع طراحی سایت با نام های دیگری همچون "RWD" یا "طراحی وب سیال" یاد می شود .وب سایت هایی که ریسپانسیو نمی باشند توانایی انطباق با صفحات کوچک را ندارند و در حرکت و مشاهده در دستگاه های کوچک دچار مشکل می باشند . با افزایش این نوع از طراحی نیاز به طراحی سایت مختص موبایل ازبین خواهد رفت .
در طراحی وب سایت ریسپانسیو از یک اسکریپت استفاده می شود که اندازه صفحه نمایشی که سایت در آن ، در حال مشاهده می باشد را مشخص می نماید . این اسکریپت توانایی تشخیص تمامی صفحات نمایش کوچک از قبیل تبلت ها ، موبایل ها و ... را داشته و با کمک CSS، وب سایت را در فرمت و اندازه مناسب نمایش خواهد داد . سایز تصاویر در جاهایی که لازم است با صفحه نمایش های کوچکتر سازگار شوند کاهش می یابند و متن بزرگ می شود و منو ها به جای سیستم قرارگیری افقی به یک سیستم کشویی عمودی تغییر می نمایند .
مزایای طراحی سایت ریسپانسیو :
1. وقتی وب سایت خود را به روز رسانی می نمایید ، برای تمامی دستگاه ها به روزرسانی می شود.
2. سایت های ریسپانسیو در تمامی صفحات نمایش به صورت صحیح نمایش داده می شود. گاهی اوقاتوب سایت های نسخه موبایل، در تبلت ها کوچکتر از اندازه ایده آل دیده می شوند ، اما در وب سایت های ریسپانسیو چنین مشکلی وجود ندارد .
اکثر شرکت های طراحی سایت ، خدمات هر دو نوع طراحی را ارائه می دهند . با پیشرفت روز افزون تکنیک های طراحی وب سایت ریسپانسیو ، این طور به نظر می رسد که علت خاصی برای طراحی سایت نسخه گوشی های هوشمند دیگر وجود ندارد.