ویژگی های یک طراحی اپلیکیشن مفید

ویژگی های یک طراحی اپلیکیشن مفید

ویژگی های یک طراحی اپلیکیشن مفید


ویژگی های یک طراحی اپلیکیشن مفید : اگر می خواهید برای گسترش کسب و کار یا شرکت تان طراحی اپلیکیشن انجام دهید می بایست درباره ویژگی ها و امکانات یک نرم افزار یا اپلیکیشن مفید و کاربردی اطلاعاتی جامع در دست داشته باشید .


کاربرد طراحی اپلیکیشن :


در وهله ی اول می بایست درباره ی میزان کاربرد نرم افزار تان بدانید . در واقع نخستین موضوعی که می بایست به تحلیل و بررسی آن بپردازید این است که اپلیکیشن شما برای رفع کدام یک از نیاز های کربران قرار است طراحی شود . طراحی اپلیکیشن شما می بایست به گونه ای انجام شود که کاربران بتوانند متوجه وجه تمایز شما با دیگر اپلیکیشن های موجود در این زمینه شوند و از میان رقیبان ، اپلیکیشن شما را برگزینند . به طور کلی حوزه ای که قرار است نرم افزار یا اپلیکیشن شما در آن فعالیت نماید از اهمیت بالایی برخوردار می باشد لذا می بایست شکل ظاهری ، محتوا و ساختار اپلیکیشن تان مطابق با هدف و موضوع اصلی شما باشد .


شکل ظاهری طراحی اپلیکیشن :


دومین موردی که می بایست در یک پروسه ی طراحی اپلیکیشن درباره ی آن بدانید این است که شکل ظاهری نرم افزار از نام اپ و آیکون اختصاصی آن اپلیکیشن تشکیل شده است . در واقع اپلیکیشن هایی در دنیای اینترنت به موفقیت می رسند که از نام و آیکون متناسب و کاربرد پسند استفاده کرده باشند .


روش انتخاب بهترین آیکون در طراحی اپلیکیشن :


یکی دیگر از مواردی که در طراحی یک اپلیکیشن باید بدانید تناسب امکانات موجود در اپلیکیشن و روش های دسترسی کاربران به آن ها می باشد . به طور مثال اگر نرم افزاری با کاربرد در زمینه ی ویرایش تصاویر تولید شده است و هیچ گونه ارتباطی با پیام رسانی و یا تماس های تلفنی ندارد ، بر همین اساس به هیچ عنوان نباید از کاربران خود برای دسترسی به لیست شماره تلفن ها درخواستی داشته باشد چرا که انجام این امر موجب عدم اطمینان کاربران به طراحی اپلیکیشن شما خواهد شد .