هفت گرایش (ترند) طراحی سایت در سال 2015

هفت گرایش (ترند) طراحی سایت در سال 2015

هفت گرایش (ترند) طراحی سایت در سال 2015

در این مقاله آخرین رویکردهای طراحی وب سایت در سال 2015 ارزیابی می گردد


برای هر رویکرد، به شما نمونه هایی از وب سایت های واقعی که از آن استفاده کرده اند ارائه می گردد. همچنین به برخی از ابزار، منابع و خدمات برای پیاده سازی این رویکرد ها در پروژه هایتان اشاره می شود.

1. تصاویر در طراحی وب سایت: تصاویر بزرگ به عنوان پس زمینه


بانک عکس ها هنوز هم نقش عمده ای در ارتباط دیجیتالی بازی می کنند، چراکه در تجارت الکترونیک ، فروشگاه، نمونه کارها یا یک وبلاگ کاربران با تصاویر تعامل بیشتری دارند. سایت هایی، مانند Unsplash، Picjumbo، عکس های بی نظیری ارائه می نمایند که در میان طراحان استفاده زیادی دارند، عکس های طبیعی و ساده که بر محبوبیت این بانک ها افزوده است. بسیاری از وب سایت با استفاده از عکس هایی از Unsplash مزین شده اند.
نمونه ای از عکس های پس زمینه بزرگ در طراحی وب سایت
عکس های بزرگ بعنوان هدر عکس های طبیعی و واقعی تاثیر خاصی دارند، و جایگزین مناسبی برای عکس هایی با اضافه کاری زیاد هستند. بخصوص استفاده از عکس دسته جمعی ( در تیم های کاری و شرکت هایی با اندازه متوسط) مرسوم است. کاربران در خرید و انتخاب خدمات بر اساس احساسات خود عمل می کنند. با بهره گیری از عکس هایی با کیفیت بالا محصولات خود را که قطعا بر حس اعتماد مشتری می افزایند ارائه نمایید و تمایل به خرید محصول را در کاربر بالا برید.

2. ویدئو بعنوان پس زمینه در طراحی وب سایت


به طور کلی داستان سرایی ( تعریف یک سناریو) می تواند موثر تر باشد. تصاویر متحرکت ایده ها و احساسات را آسان تر می توان به بازدید کننده منتقل نمایند. قبل تر نیز استفاده از ویدیو برای معرفی کسب و کار اجرای در وب سایت وجود داشت . در سال 2015، این رویکرد توسعه یافت با امکانات گرافیک 3D و فیلم ها با کیفیت HD رشد قابل توجه ای داشت .
نمونه ای از زمینه های ویدئویی در وب سایت
ویدیو بعنوان پس زمینه

3. رویکرد استفاده از نام تجاری شخصی در طراحی وب سایت


نام تجاری و برندسازی شخصی در نگاه اول کسب و کار رو حول محور یک شخص تداعی می کنه خوب یا بد مد شده . هویت و تصور شخصیت شما و چگونگی درک افراد از شما بسیار متفاوت هستند. تمرکز اصلی نام تجاری شخصی این است که شما را آن گونه که دوست دارید به مخاطبان بشناسانید، هدف پایان بخشیدن به گمانه زنی و تصویری شفاف از شما در کنار کسب و کارتان است.
نمونه ای از نام تجاری شخصی در وب سایت
برندسازی شخصی

4. رویکرد فراتر از رسپانسیو ، ارجحیت طراحی سازگار با موبایل


الگوهای استفاده از وب در حال تغییر هستند و آمار را نمی توان نادیده گرفت اگر موفقیت در بازار امروز را می خواهید توجه به این نکته حیاتی ست که کاربران وب امروز بیشتر از طریق دستگاه های موبایل به اینترنت دسترسی دارند تا کامپیوتر های خانگی و لپ تاپ. بازدیدگان وب سایت هایی را که نسخه های بهینه سازی شده تلفن همراه ارائه نمی دهند همراه با تجربه ناخوشایند بررسی بخش های سایت رها می نمایند.
با اتخاذ یک رویکرد مبتنی بر موبایل در هنگام طراحی و یا طراحی مجدد وب سایت این اطمینان حاصل می شود که شما بصورت بالقوه اکثر مخاطبان سایت را حداقل از منظر راحتی استفاده و برقراری ارتباط با وبسایت جذب می نمایید. در این مرحله توصیه می گردد که تمرکز بر محتوا و عملکرد نمایشی سایت داشته باشید نه در استفاده از ویژگی های پیشرفته، مانند تحرک، GPS، صفحه نمایش لمسی و ...، که در دسکتاپ قادر به ارائه نمی باشد. .
نمونه ای از رویکرد رسپانسیو (واکنشگرا) در طراحی وب سایت
رویکرد واکنشگرایی

5. رویکرد ماژولار (مبتنی بر گرید) در طراحی سایت


طراحی مبتنی ماژولار که به آن طراحی شبکه ای نیز می گویند ، همچنین به عنوان روش طراحی کارت / کاشی شناخته شده است، در صحنه طراحی وب سایت چندان جدید نیست. اما با توجه به پارادایم آن و مطرح شدن قابلیت واکنشگرایی بیشتر از پیش مطرح است . در این رویکرد طراحی به گونه است که در صفحه نمایش بزرگ چندین کاشی یا سلول در عرض در کنار یکدیگر جای می گیرند و با کوچک شدن صفحه نمایش کاشی ها یا همان سلول های بصورت قطاری پی در پی بنمایش در میایند
نمونه ای از . رویکرد ماژولار در وب سایت
رویکرد ماژولار

6. رویکرد طراحی تک صفحه ای ( one page)


در اینگونه وب سایت ها، بخش های مختلف تنها با اسکرول کردن، پیمایش به بالا و پایین یا طرفین و بدون نیاز به کلیک کردن قابل دسترسی است.در این وب سایت ها لینک به صفحات دیگه خیلی کم هستش و یا اصلا توی اون وجود نداره و تمامی اطلاعات سایت شما برروی یک صفحه هستش.برای بیشتر سایت هایی که محتوای خیلی زیادی ندارند خیلی مناسب هستش.فرض کنید یه سایت دارید معرفی یک کارخانه هستش که موارد زیادی ندارند
وب سایت تک صفحه ای شما را در استفاده از فضا محدود می کند، به نحوی که می بایست محتوای خود را طوری آرایش دهید که تنها اصلی ترین چیزها در معرض دید بازدیدکنندگان قرار بگیرد و عناصر زائد حذف شود. فضای محدود به این معنی نیست که شما می توانید کل سایت را با نوشته و عکس پوشانده و فضای وب سایت را شلوغ کنید.
نمونه ای از رویکرد تک صفحه ای در وب سایت
رویکرد تک صفحه ای

7. رویکرد طراحی تخت (flat)


در طراحی فلت از هیچ گونه آیتم سه بعدی استفاده نمی شود و تمامی : عکس ها , آیکون های , نوشته ها , افکت ها و … به صورت دو بعدی هستند یکی از بزرگ ترین علل محبوبیت طراحی فلت , سبک بودن آن می باشد
اولین شروع حرکت به سوی طراحی تخت به طور جامع و کامل توسط ویندوز ۸ استارت خورد و بعد ها سیستم iOS جدید طراحی فلت را به طور کامل سرو سامان داد و امروزه به عنوان یک ترند محبوب توسط طراحان نرم افزار , سایت و گرافیک قرار میگیرد حتی کارت ویزیت ها بروشور ها و بنر ها نیز به طور فلت و تنها با یک رنگ و یک فونت مخشص طراحی می شوند . .
نمونه ای از رویکرد طراحی تخت
رویکرد تخت