هرآنچه که درباره هاست برای طراحی سایت باید بدانید

هرآنچه که درباره هاست برای طراحی سایت باید بدانید

هرآنچه که درباره هاست برای طراحی سایت باید بدانید


هرآنچه که درباره هاست برای طراحی سایت باید بدانید
طراحی سایت وب هاست همان چیزی است که باعث میشود سایت شما روی شبکه اینترنت برای همه قابل رویت باشد. به زبان ساده تر سایت شما باید بر روی یک سرویس دهنده ی کامل میزبان یا همان هاست قرار بگیرد.

هر کامپیوتری میتواند به صورت یک سرویس دهنده و یا هاست میزبان عمل کند و مورد استفاده قرار گیرد، اما اگر قصد داریدترافیک و بازدید کننده های بیشتری را برای وب سایت خود جذب کنید، انجام این کار زیاد منطقی به نظر نمیرسد، زیرا برای در دسترس بودن همیشگی سایت تان نیاز است تا کامپیوتر همیشه روشن و به اینترنت وصل باشد، زمانیکه کامپیوتر را خاموش کنید دیگر سایت شما برای کسی قابل رویت نیست.

هاست و وب هاستینگ

به همین دلیل است که تمامی شرکت ها، سازمان ها و حتی افرادی که به سایت نیاز دارند برای میزبانی سایت خود از شرکت های سرویس دهنده خدمات میزبانی یا هاست کمک میگیرند. سرورهای این شرکت ها بیشتر خارج از ایران و در مجهزترین و معروف ترین دیتا سنترهای دنیا قرار دارد، در جایی که برق به صورت 24 ساعته به سرورها متصل است و اینترنت قطعی ندارد و همه چیز تحت کنترل است.


حال شما به عنوان مشتری به فضای کوچکی از این سرورها دسترسی دارید و با داشتن فضایی هرچند کوچک و کم به تیمی از متخصصان اینترنت برای نگهداری از سایت خود متصل هستید و در طول 24 ساعت تلاش میکنند تا سرویس شما متوقف و مسدود نشود.

سرور میزبان در طراحی سایت

در اکثر موارد، یک هاست یا سرور میزبان وب فضای هارد خود را به فضاهای کوچک تری تقسیم میکند و با هزینه ایی کمتر آن را در اختیار افراد مختلف قرار می دهد، که در این حالت از چند تا چند صد سایت از سرور سرویس دهنده مشترکی استفاده می کنند.

سرور خصوصی در طراحی سایت

برای سایت هایی که با اهمیت هستند و حجم اطلاعات بالایی دارند از سرورهای خصوصی و اختصاصی که از لحاظ امنتی و پایداری در درجه ی بالایی قرار دارند استفاده میشود که این نوع سرورها با سرورهای مشترک و اشتراکی قابل مقایسه نیستند. سرورهای اشتراکی میتوانند کانالی برای ورود هکرها باشند به همین خاطر از لحاظ امنیتی ضعیف تر عمل میکنند، همچنین به دلیل حجم و تعداد زیاد درخواست پایداری و سرعت سرور کاهش میابد.