نکاتی برای طراحی سایت در راستای جلب اعتماد کاربر

نکاتی برای طراحی سایت در راستای جلب اعتماد کاربر

نکاتی برای طراحی سایت در راستای جلب اعتماد کاربر


مخاطبین با مشاهده یک سایت ، طبق ظاهر وب سایت به سرعت تصمیم به ماندن یا رفتن به وب سایتی دیگر می گیرند . یک طراحی وب سایت اصولی حس اعتماد را به مشتری القا می کند اگر از سیستم های پیشرفته آمارگیری در سایت تان استفاده نموده باشید و هم چنین قواعد جلب اعتماد کاربر را در طراحی وب سایت تان رعایت نکرده باشید ، متوجه خواهید شد که اکثر مخاطبین بیش از چند ثانیه در وب شما فعالیت نداشته و حتی بیش از یک صفحه از سایت تان را بازدید ننموده اند .
طبق تحقیقات به عمل آمده می توان گفت ، طی یک ثانیه اول مشاهده سایت ، حتی قبل از مطالعه یک واژه از محتوا ، نظر کاربر راجع به قابل اعتماد بودن و کیفیت یک مطلب در ذهن وی شکل خواهد گرفت . بازدید های کوتاه مدت از یک سایت ، در واقع نشانگر این مسئله است که طراحی سایت شما نتوانسته کاربر را اغنا کند تا اعتماد او را جلب نماید . در این مقاله به بررسی راه کارهایی می پردازیم که موجب بیشترین جلب اعتماد کاربر در برخورد با سایت شما می شوند .
رعایت قواعد سازگاری در طراحی وب سایت :
سازگاری در واقع روش ارائه مطالب مطابق با سایت های مشابه و یا نسخه های قبلی می باشد که توان یادگیری و یا دوباره یادگیری کمتری از کاربر بخواهد . هنگامی که یک کاربر با سایت قدیمی شما ارتباط برقرار می نماید ، تغییر واسط کاربری به یک رابط کاربری متفاوت، در واقع استفاده کاربر و ذهنیت کاربر از وب سایت شما را با مشکل روبرو می نماید .
بهترین روش طراحی وب سایت چیست ؟
طبق آمار بهترین روش طراحی وب سایت این است که در ابتدا بدانیم مخاطبین ما چگونه بیشتر احساس راحتی می نمایند که نیاز کمتری در زمان استفاده از وب سایت به آموزش داشته باشند سپس تغییرات مورد نظر را طی یک بازه زمانی طولانی مدت و به آهستگی در نظر بگیریم تا مخاطب بتواند به آرامی با تغییرات انس بگیرد و یک باره دچار سردرگمی در ساختار جدید وب سایت نگردد.این نکته را می بایست در نسخه های بازخوردی و یا مجزا وب سایت خود نیز در نظر داشته باشید و سازگاری را رعایت کنید . برای مثال طراحی وب سایت مجزا و یا واکنشگرا برای دیگر دستگاه های هوشمند و نمایشگرهای کوچک می بایست دارای کارکرد و عناصری شبیه به وب سایت اصلی باشد.