نقش ویدیو در اطلاع رسانی الکترونیکی و طراحی وب سایت

نقش ویدیو در اطلاع رسانی الکترونیکی و طراحی وب سایت

نقش ویدیو در اطلاع رسانی الکترونیکی و طراحی وب سایت

 
امروزه با بهینه شدن فرمت های ویدئویی برای نمایش در وب سایت ها و افزایش سرعت اینترنت مخاطبین ، ویدئو ها و فیلم ها نقشی مهم در طراحی وب سایت ایفا می کنند . همزمان با بهبود CSS3 و اضافه شدن تگ <video> به زبان HTML و بهبود توانایی مرورگرها در به نمایش گذاشتن ویدئو ها ، به کارگیری ویدئو ها در پس زمینه صفحات طراحی سایت ، رواج پیدا کرد . از سال 2014 به بعد به کارگیری ویدئو ها در پس زمینه به یکی از گرایش های محبوب در حوزه طراحی وب سایت و توسعه وب سایت تبدیل شد . صرفا به علت این که گرایش روز است یا برای زیبایی سایت از ویدئو ها استفاده نکنید بلکه برای انتقال پیام به کاربران از آن ها استفاده نمایید . وجود ویدئو در پس زمینه سایت باعث ایجاد حس تازگی در گرافیک و طراحی سایت تان خواهد شد هم چنین این ویدئو ها به عنوان یکی از قوی ترین فرم های ارائه اطلاعات بصری می باشند . در ادامه به 2 نکته مهم درمورد نحوه صحیح استفاده از ویدئو ها در طراحی وب سایت می پردازیم.
محدود ساختن زمان فیلم و ویدئو :
یکی از مسائل مهم در استفاده از ویدئو در طراحی سایت ، کوتاه کردن مدت زمان ویدئو می باشد . در اکثر اوقات به محض اتمام ویدئو ، دوباره شروع به پخش می کند . به طور مثال می توان به GIF انیمیشن ها اشاره داشت که در صورت زیادی کوتاه بودن موجب ایجاد حس تکرار آزار دهنده ای خواهد شد .  به طور معمول زمان 15 تا 25 ثانیه برای ویدئو ها مناسب می باشد .
در نظر داشتن ابزار مختلف مورد نیاز مخاطبین :
اگرچه استفاده از ویدئو در پس زمینه گرایشی محبوب به حساب می آید اما این امر بدان معنا نیست که روی تمامی ابزار ها و موبایل ها قابل نمایش می باشد . همیشه می بایست این احتمال را در نظر داشت که برخی از کاربران با تبلت ها ، مرورگر ها و موبایل های خاص می باشند  که مرور وب سایت آن ها ویدئو در پس زمینه را پوشش نمی دهد . در این مواقع برای حل مشکل می بایست یک تصویر ثابت را برای نمایش در نظر گرفت .