نقش عامل سرعت در هاست و سئو طراحی سایت

نقش عامل سرعت در هاست و سئو طراحی سایت

نقش عامل سرعت در هاست و سئو طراحی سایت


هر چند که یکی از سیاست های موتورهای جستجو محرمانه و سری بودن الگوریتم های مورد استفاده در آنها می باشد ولی یکی از استثناها این بود که گوگل صراحتاً اعلام کرد که سرعت در طراحی سایت از عواملی است که در رتبه بندی این موتور جستجو و بهینه سازی سایت تأثیر و اهمیت دارد. به عبارتی دیگر یکی از دویست عاملی که ممکن است در رتبه سایت شما مؤثر باشد عامل سرعت است. سایت های متفاوتی وجود دارد که از طریق آنها می توانید سرعت بارگذاری صفحات خود را بررسی و از آنها کمک بگیرید. بنابراین نقش سرعت در هاست و سئو طراحی سایت را به خوبی در میابیم.
نکته ای که باید متذکر شویم این است که سرعت پایین  طراحی سایت شما نمی تواند صرفاً به خاطر هاستینگ باشد و هاست فقط یکی از عوامل مؤثر بر سرعت است نه همه آنها. اتفاقی که ممکن است در هاستینگ بر سرعت سایت شما تأثیر منفی بگذارد این است که سایت های زیادی را بر روی یک سرور قرار دهند که استفاده از یک سرور اختصاصی برای سایت می تواند به حل این مشکل کمک نماید.


محل و موقعیت جغرافیایی قرار گرفتن سرور


یکی دیگر از عوامل مهم و تأثیر گذار در ارتباط دادن هاست و سئو موقعیت جغرافیایی سرور طراحی سایت می باشد. هر مقدار که فاصله سرویس دهنده و کاربران کمتر باشد سرعت بالا آمدن سایت و باز شدن صفحات بیشتر می شود و نتایج بهتری از این لحاظ حاصل می شود. مثلا بهتر است که اگر جامعه هدف و مخاطبین سایت شما در داخل کشور هستند یک سرور داخلی را برای خود انتخاب کنید. ضمن اینکه استفاده از دامین مناسب آن منطقه مثلاً .ir و یا .com نیز با توجه به دسته بندی نتایج بر اساس موقعیت های جغرافیایی توسط جستجوگرها می تواند کمک زیادی به شما داشته باشد.


خلاصه مبحث تأثیرات هاست و سئو طراحی سایت


یکی از نکاتی که اصولاً در جاهای زیادی به آن اشاره شده است بحث سرعت طراحی وب سایت است. از آنجا که سرعت  طراحی سایت یکی از مؤلفه های سئو سایت نیز می باشد، بنابراین هاست شما می تواند بر سئو و رتبه شما تاثیر بگذارد. نباید ملاک ایرانی یا خارجی بودن سرور باشد، هر کدام را که دوست دارید انتخاب کنید هرچند هاست های ایرانی را به خاطر سرعت بالاتر، چون در فاصله مکانی نزدیک تری به کاربران قرار دارند ارجعیت باید داشته باشند و نگرانی بابت قطعی های کوتاه مدت موضوع نگران کننده ای نیست و تمرکز و حساسیت بیشتر شما باید بر روی این باشد که شرکت هاستینگ و سرور انتخاب شده چقدر از نظر پشتیبانی قوی هستند. البته منظور از قطعی، قطعی ناشی از دیتا سنترها و زیرساخت مخابراتی کشور درباره سرور های ایرانی بود و نه قطعی که از ضعف پشتیبانی و سرویس یک شرکت هاستینگ، حاصل شده باشد. مورد دیگر مرتبط و مؤثر در هاست و سئو، مکان سرور و ارتباط آن با مکان بک لینک های طراحی وب سایت و کشور کاربران در گوگل است. این موارد با هم ارتباط تنگاتنگی دارند. IP سرور نیز از نکات مهم دیگر می باشد، زیرا ممکن است سایت دیگری روی همان IP بوده که قبلا اسپم شده و در بلک لیست گوگل قرار گرفته دارد.