مزایای سرور مجازی برای طراحی سایت

مزایای سرور مجازی برای طراحی سایت


مزایای سرور مجازی برای طراحی سایت در طی چند سال اخیر وی پی اس به عنوان راه حلی مناسب برای میزبانی طراحی سایت ها تبدیل شده است و موجب شده تا با هزینه ای جزیی و امکانات مشابه سرور اختصاصی قابلیت های طراحی سایت گسترش پیدا کند و حتی با هزینه ای مقرون به صرفه مزایای بهتری نسبت به میزبان های اشتراکی دارد. زمانی که می خواهید یک سرور مجازی را انتخاب کنید باید پلن ها و تعرفه آن را در نظر بگیرید تا انتخاب کنبد کدام یک برای شما مناسب تر است.
بنابراین اگر وب سایت کوچکی دارید شاید هاست اشتراکی نیز برای شما مناسب باشد اما هنگامی که طراحی سایت شروع به توسعه و پیشرفت می کند چه اتفاقی می افتد؟ از طرف دیگر خرید سرور اختصاصی ممکن است با بودجه شما هماهنگ نباشد. به این ترتیب سرور مجازی اختصاصی می تواند بهترین گزینه باشد تا با قیمتی مناسب عمکرد طراحی سایت خود را توسعه دهید و همچنین سیستم عامل خود را به دلخواه انتخاب کنید. در این حالت سروری قابل اعتماد و انعطاف پذیر خواهید. با این مقدمه در ادامه می خواهیم دلیل رایج شدن سرور مجازی را شرح دهیم.

مزایای اصلی استفاده از سرور مجازی

• افزایش قابلیت های طراحی سایت
در یک سرور مشترک فعالیت سایر سایت ها می تواند بر عملکرد سایت شما تاثیر گذار باشد برای مثال اگر سایتی با جریمه مواجه شود و یا به عنوان اسپمر شناخته شود ممکن است طراحی سایت شما نیز اسپم شناسایی شود. علاوه بر این سرعت لود پایین یکی از مشکلاتی است که همواره بازدید کنندگان را فراری می دهد. از طرف دیگر سرور اشتراکی از نظر امنیتی نیز می توان نقطه ضعف هایی داشته باشد. در مقابل وی پی اس محیط و منابعی فراهم می کند که تنها مختص وب سایت شما است و ترافیک سایر سایت ها تاثیری بر عملکرد وب سایت شما نخواهد داشت به این ترتیب محیط امن تری خواهید داشت.

• بهبود عملکرد طراحی سایت
پلن های وی پی اس غالبا منابع بیشتری را در اختیار قرار می دهند و علاوه بر این پهنای باند و فضای ذخیره بیشتری در اختیار دارید به این ترتیب بازدید کنندگان سرعت لود بالاتری را در وب سایت شما تجربه می کنند که به دنبال آن نرخ پرش کاهش می یابد. از طرفی با وی پی اس در صورتی که نمودار رشد ترافیک طراحی سایت شما با نوسان ناگهانی مواجه شود به راحتی می توانید علت آن را پیدا کنید.

• استفاده مناسب از منابع سرور مجازی
یکی از وجه تمایز های چشمگیر میان وی پی اس و سرور های اشتراکی این است که می توانید به دلخواه خود از منابعی که در اختیار دارید استفاده کنید در صورتی که در میزبان های اشتراکی هیچ کنترلی بر منابع و نحوه ی استفاده از آن ندارید. زمانی که پلن سرور مجازی اختصاصی خود را انتخاب می کنید مشخصا می توانید در نظر بگیرید که برای چه کاری از آن استفاده کنید و به محتوای خود اختصاص دهید.

• نصب نرم افزار دلخواه
در میزبانی مشترک هنگام کانفینگ سرور گزینه های محدودی پیش رو دارید چرا که میزبان وب به صورت اختصاصی با توجه به سیستم عامل مورد نظر خود آن را انتخاب می کند و در واقع شما اطلاعی از چگونگی تنظیم سرور در این پلن نخواهید داشت. اما وی پی اس پلن های متعددی ارائه می دهد که بسیاری از آن ها گزینه های متعددی از سیستم های عامل را معرفی می کنند و حتی برخی آزادی کامل در خصوص نصب و راه اندازی نرم افزار های دلخواهتان در اختیار قرار می دهند. به طور کلی انتخاب وی پی اس برای توسعه دهندگان طراحی وب سایت گزینه مناسبی می باشد.

• انتخاب خدمات مورد نیاز در وی پی اس
علاوه بر ویژگی های مثبتی که گفته شد اغلب وی پی اس ها پلن های گوناگونی برای انتخاب خدمات ارائه می دهند. وی پی اس بدون کنترل آزادی عمل کامل در اختیارتان قرار می دهد اما در مقابل می بایست مسئولیت پیکربندی و مدیریت آن را به عهده بگیرید. حتما تعجب کرده اید چرا که یا زمان کافی و یا تخصص کافی در این زمینه را ندارید بنابراین می توانید از پلن هایی استفاده کنید که خود میزبان مدیریت سرور را در اختیار می گیرید و در مقابل شما می توانید بر دیجیتال مارکیتنگ خود تمرکز کنید.

نتیجه گیری

وی پی اس یک راه حل مقرون به صرفه برای ارتقا طراحی وب سایت می باشد که نسبت به هاست اشتراکی گزینه بهتری خواهد بود. از ویژگی های سرور اختصاصی مجازی که ارائه می دهد می توان به منابع بیشتر، افزایش سطح کنترل و انعطاف پذیری بیشتر اشاره کرد. حتی خدمات و پشتیبانی بهتر را می توان به آن اضافه کرد بنابراین وی پی اس راه حلی ایده ال برای مشاغل و کسب و کار های اینترنتی کوچک و متوسط که به دنبال بهبود قابلیت ها و توسعه تجارت خود هستند اشاره کرد.

واحد توسعه و تحقیق شرکت نونگار پردازش