طراحی وب سایت نسخه موبایل

طراحی وب سایت نسخه موبایل

طراحی وب سایت نسخه موبایل


طراحی وب سایت نسخه موبایل
طراحی سایت حدود 35% کاربران موبایل وب سایت را از طریق موبایل خود چک میکنند و این دلیل موجهی است که سایت ها را مخصوص مرورگر موبایل طراحی نمایید تا سایت شما توسط مرورگر موبایل نیز مناسب باشد.

به همین دلیل است که شرکت های بزرگی نسخه موبایلی سایت خود را طراحی کرده اند. هم اکنون بسیاری از کاربران اینترنتی وب سایت ها را به وسیله موبایل خود مرور میکنند. ام تعداد سایت های کمی هستند که نسخه سایت موبایلی دارند و سایت آنها با موبایل به راحتی قابل رویت است.

کاربران طراحی سایت از موبایل

قدم اول در طراحی سایت مناسب موبایل این است که بدانید کاربران وبازدیدکنندگان شما چه کسانی هستند. آیا کاربران شما افرادی هستند که زمان کمی دارند و معمولا پشت میز نیستند در اینصورا طراحی باد به گونه ای صورت گیرد تا کاربر سریع مطلب موردنظر خود را پیدا کند.

تفاوت در این است که کاربری که سایت را از طریق موبایل خود رویت میکند ممکن است در حال حرکت باشد.

اصول اولیه طراحی سایت موبایل

این موضوع را در نظر داشته باشید سایتی که برای کامپیوتر درنظر گرفته میشود برای موبایل مناسب نیست، زیرا اصول و قواعد طراحی سایت برای کامپیوتر بر مبنای استانداردهای کامپیوتر میباشد و برای موبایل در نظر گرفته نشده است.

مرورگرهای موبایل برای رویت مطالب با حجم پایین ایجاد شده اند بنابراین در طراحی سایت موبایل خود باید به حجم صفحه و میزان دیتاها دقت کنید و سایت را در پایین ترین حجم طراحی کنید.
ساده ترین راه برای پیاده سازی وب سایت موبایل استفاده از قالب هایی است که برای عرض و قالب موبایل طراحی شده باشند. اگر قصد دارید این کار را انجام دهید باید تغییرات گرافیکیو ساختاری زیادی را در سایت خود ایجاد کنید.

در اینجا اصول و قواعدی را برای طراحی سایت موبایل بیان می کنم که قبل از طراحی سایت می بایست به آن توجه داشته باشید:

• این موضوع را در نظر داشته باشید که سایت صفحه موبایل ها با یکدیگر متفاوت هستند سایت را به گونه ای طراحی نماییدکه در نسخه های مختلف عرض موبایل به خوبی پیاده سازی شود و حتی المکان از عرض های ثابت استفاده ننمایید و عرض را به صورت منطقی قرار دهید.
• در نظر داشته باشید موارد مهم را تا جایی که امکا دارد در بالای صفحه قرار دهید. به دلیل کوچک بودن ابعاد صفحه موبایل مرور یک سایت توسط موبایل زمانبر است آیتم های موجود در صفحه را به گونه ای ساده در اختیار کاربر قرار دهید.
• برای انگشت طراحی کنید. سایز لینک ها حداقل می بایست 30-40 پیکسل باشد و فواصل بین کلید ها را برای انگشت انسان حتما رعایت کنید.
• اکثر مرورگرها از اکستنشن ها و پلاگین ها پشتیبانی نمی نمایند.
• در پایان برای طراحی سایت موبایل این مطلب را در ذهن داشته باشید که هر چه کمتر بهتر. سعی کنید از گرافیک های بی مورد در طراحی سایت خود استفاده نکنید.