طراحی سایت مبتدی

طراحی سایت مبتدی

طراحی سایت مبتدی


طراحی وب سایت مبتدی
طراحی سایت آموزش ساخت وب سایت از مبتدی تا حرفه ای به زبان ساده:

امروزه زندگی بدون اینترنت و ابزارهای وابسطه به آن تقریبا غیر ممکن است. در سالهای اخیر و با افزایش وب سایتهای مختلف و تجارت الکترونیک کم کم روش های سنتی خرید، مطالعه و غیره در حال کمرنگ شدن هستند.

داشتن یک وب سایت شخصی، فروشگاهی و غیره برای هر شخص در چند سال قبل نیاز به داشتن مهارت و دانش بسیار زیاد بود ولی امروزه با وجود ابزاهای نوین، وب سایت های بزرگی که در روز میلیون ها بازدید دارند با کمترین دانش برنامه نویسی و درک هسته اصلی، ساخته میشوند و به قدرت میرسند.

شاید شما نیز روزی به این فکر بیافتید که یک وب سایت برای خود راه اندازی کنید اما بعد به این فکر افتاده اید که این کار نیاز به برنامه نویسی های پیشرفته دارد و ممکن است بسیار پیچیده باشد. اما این موضوع اشتباه است. قصد ما این است که در این مقاله با شما آموزش دهیم چگونه یک وب سایت برای خود راه اندازی کنید.

آیا میخواهید یک فروشگاه داشته باشید؟ و یا یک وبلاگ خبری درست کنید؟ فرقی نمیکند چه وب سایتی میخواهید کافی است با ما همراه باشید تا از کوچکترین مسائل برای ساخت یک وب سایت بزرگ آگاه شوید.
قبل از ساختن هر چیزی یک پیش نیازهایی وجود دارد مثلا برای ساخت یک وب سایت به یک دامنه، یک هاست و یا سرور و ابزارهای راه اندازی نیازمندیم.

ابزارهای ساخت وب سایت چگونه عمل میکنند؟

طراحی و ساخت یک وب سایت به چند ابزار نیازمند است. هم میتوان برای طراحی سایت از پایه به صورت کاملا اختصاصی با زبان های برنامه نویسی نوشت، یا اینکه از ابزارهایی استفاده کنیم که به صورت آماده و نوشته شده باشند و در آنها بر اساس نیاز تغییراتی را ایجاد کرد. از معروفترین زبان های برنامه نویسی برای ساخت وب سایت میتوان PHP و ASP را نام برد، این زبان ها به صورت تنها کاری را انجام نمیدهندو حتی ممکن است در سایتی از این نوع زبان ها استفاده نشده باشد. و حتی مرورگرهایی که روزانه با آنها سروکار داریم نیز توان تشخیص این زبان ها را به صورت کامل نداشته باشند.

نگران نباشید نیازی به یادگیری زبان برنامه نویسی نیست زیرا برای ساخت وب سایت از سیسیتم مدیریت محتوا وردپرس استفاده خواهیم کرد. شاید شنیده باشید که در وردپرس امنیت وجود ندارد و یا اینکه سیستم کندی دارد اما این مطمئن باشید که این حرفها حققت ندارند. سیستم های دیگر نظیر جوملا، دروپال و... وجود دارند اما محبوب ترین آنها وردپرس است که ما به آن میپردازیم.