در مورد طراحی سایت واکنش گرا چه می دانید

در مورد طراحی سایت واکنش گرا چه می دانید

در مورد طراحی سایت واکنش گرا چه می دانید


به مانند بسیاری دیگر از رشته ها نظیر معماری ، که با استفاده از تكنولوژی مدرن امكان کنترل خودکار قسمت ها و تجهیزات مختلف را فراهم می آورند، طراحی سایت واکنش گرا نیز رویکرد مناسبی است که طراحان وب را قادر می سازد تا با پیاده سازی وب سایت انعطاف پذیر، نسبت به تغییر سیستم های مختلف مورد استفاده کاربران واکنش نشان دهند.

 

 


طراحی سایت واکنش گرا چیست؟


قبلا در طراحی سایت برای نمایش سایت در تلفن همراه طزاحی و برنامه نویسی مجزا و متفاوتی انجام می شد تا بتوان آن سایت را در تلفن همراه نیز مشاهده کرد. به این طریق که شبکه با شناسایی مرورگر کاربر تشخیص می داد که کاربر در حال استفاده از موبایل است. اما در طراحی سایت واکنش گرا یا همان(Responsive Web Design) ساختار لایه های سایت شناور هستند و با فرمول خاصی باعث تنظیم طول و عرض صفحه و سایز متن می گردد.

 


چرا طراحی وب سایت واکنش گرا اهمیت داد


با توجه به تعدد رسانه ها و نیز استفاده از ابزار های مختلف مانند تلفن های هوشمند و تلویزیون و لب تاب و غیره امروزه با استفاده از ویژگی های جدید و طراحی های شناور بدون نیاز به نسخه های مختلف برای دستگاه های مختلف کار طراحی سایت را انجام می دهند. لذا طراحی سایت واکنش گرا یا رسپانسیو از این جهت اهمیت می یابد که به راحتی برای اکثر ابزارها قابل مشاهده است. باید اشاره کنیم که در نتیجه طراحی سایت واکنش گرا سئو فرندلی وجود نداردو تمام عناصر داخل و خارج صفحه در مرکز قرار می گیرد.
 این نوع طراحی سایت با توجه به اینکه کاربران می توانند برای دیدن سایت از دستگاه های مختلف استفاده کنند، در میان کاربران محبوبیت بیشتری دارند. همان گونه که اشاره کردیم و باز هم تأکید می کنیم، طراحی وب سایت واکنش گرا از تکنیک های جدید طراحی سایت می باشد و این امکان را به کاربر می دهد که در دستگاه های مختلف بتوانند با سایت تعامل بر قرار نمایند.

از آنجا که این تکنیک روی تجربه کاربر تأثیر مثبت می گذارد و از طرفی سایت شما را سئو فرندلی می کند در نتیجه استفاده از این تکنیک را به شما توصیه می کنیم.