تفاوت طراحی سایت و طراحی وبلاگ در چیست

تفاوت طراحی سایت و طراحی وبلاگ در چیست

تفاوت طراحی سایت و طراحی وبلاگ در چیست


تفاوت طراحی سایت و طراحی وبلاگ در چیست
طراحی سایت طراحی وب سایت ممکن است از دیدگاه و نظر افراد معمولی هیچ فرقی بین وب سایت و وبلاگ وجود نداشته باشد و فکر کنند که هر دو صفحاتی در فضای مجازی می باشند اما حقیقت چیز دیگری می باشد.

ویژگی ها و امکانات وبلاگ نویسی

وبلاگ ها صفحاتی ساده با قالب های عمومی می باشند که معمولا جنبه ی کاری ندارند و بیشتر از آن ها برای ثبت خاطرت شخصی نویسنده و یا موضوعاتی که او مدنظر دارد، مورد استفاده قرار می گیرد و همچنی در وبلاگ می توان به راحتی به تبادل نظرات پرداخت.
از لحاظ هزینه ای وبلاگ ها هیچ هزینه ای برای نویسندگان به همراه نخواهند داشت، تمام هزینه های طراحی وبلاگ مثل هاست و دامنه کاملا رایگان می باشد. لازم به ذکر است که نویسندگان وبلاگ هیچ دسترسی به سرور، هاست و دامنه ی خود نخواهند داشت. دامنه ی رایگانی که به آن ها داده می شود دارای پسوند شرکت طراحی وبلاگ می باشد که در اختیار نویسنده وبلاگ قرار می گیرد.
یکی از ویژگی های وبلاگ این است که قابلیت دسته بندی در وبلاگ وجود ندارد یعنی اگر مطالب و مقاله یا تصاویری را در وبلاگ قرار دهیم بر اساس تاریخ ثبت به نمایش درمیایند، این ویژگی باعث سردرگمی کاربران خواهد شد. به دلیل اینکه وبلاگ ها قالب های اختصاصی ندارند و غالبا دارای قالب های ساده می باشند بنابراین طراحی آن ها زمان بر نیست و در عرض چند ساعت می توان وبلاگی زیبا و جذاب را طراحی کرد.

ویژگی ها و امکانات طراحی سایت

وب سایت ها صفحاتی پیچیده، حرفه ای و تخصصی می باشند که چه در مراحل طراحی سایت و چه در مراحل پشتیبانی برای صاحبان آن ها هزینه هایی را به همراه دارد. طراحی سایت نسبت به وبلاگ نویسی بسیار رسمی بوده و امروزه به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از شرکت ها و سازمان ها به حساب میاید.
در هنگام شروع طراحی سایت باید اقدام به خرید هاست و دامنه برای وب سایت خود کنید، هاست و دامنه این امکان را به مدیر وب سایت می دهد تا دسترسی کامل به آن ها را داشته باشد و هم مطابق با سلیقه ی خود آن را انتخاب کند. قابلیت دسته بندی و طبقه بندی در وب سایت ها موجود می باشد و مدیر سایتمتناسب با سلیقه خود می تواند مطالب و تصاویر را دسته بندی کنند. در طراحی سایت قالب ها از قبل موجود نمی باشند و برای هر شرکت و سازمان به طور اختصاصی قالب طراحی می شود.