اهمیت محتوا در طراحی سایت و تاثیر آن بر کاربران

اهمیت محتوا در طراحی سایت و تاثیر آن بر کاربران

اهمیت محتوا در طراحی سایت و تاثیر آن بر کاربران


اهمیت محتوا در طراحی سایت و تاثیر آن بر کاربران : برای ایجاد برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان سایت ، داشتن محتوای با کیفیت از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد همچنین لازم به ذکر است محتوا ، از عوامل کلیدی و مهم در طراحی سایت می باشد . در ادامه نکاتی ذکر می شود که به شما کمک می کند با انتخاب محتوای مناسب برای سایت خود استراتژی مناسبی ایجاد کنید که ادامه این روند با گذشت زمان باعث ایجاد تاثیر مثبت در طراحی سایت می شود .


نکات کلیدی :


•    در ابتدا می بایست با توجه به نوع سایت از آخرین چالش ها و اخبار مربوط به فعالیت خود با خبر شوید ، برای این کار می بایست با وب سایت های مشابه در ارتباط بود زیرا مطالعه زیاد فرد را وادار به پرسش سوال و بررسی ایده می کند که این امر باعث انتخاب و گزینش بهترین محتوا برای طراحی سایت می شود .
•    قدم بعدی داشتن اطلاع از مخاطبین سایت می باشد ، زیرا نوع نگارش برای یک شخص معمولی در مقایسه با یک مدیر عالی رتبه دارای تفاوت بسیار است . در نوع نگارش محتوا می بایست مضامین و اطلاعات را با توجه به مخاطبین گزینش نموده و قابل فهم و درک باشد .
•    در طراحی سایت علاوه بر طراحی گرافیکی می بایست به دیگر نکات هم توجه نمود و به طور کلی می بایست از بازار هدف خود درک عمیقی حاصل نمود ، بنابراین باید دانست که مخاطبین مایل به خواندن چه مطالبی می باشند و با تمرکز و تلاش بر این مساله مطالب را گزینش نمود .


هدف گیری برای اقدام :


گاهی محتوا دارای جذابیت می باشد اما نتیجه ای را حاصل نمی کند ، این در صورتی است که مطلب بازدیدکننده را تشویق به ایجاد تعامل نمی کند . مطالب می بایست به گونه ای انتخاب شوند تا بازدیدکننده را تشویق به تعامل نماید به طور مثال ثبت نام در اشتراک خبرنامه ، خرید از محصولات سایت ، دنبال نمودن سایت در دیگر شبکه های اجتماعی و ...


چند تذکر :


در طراحی سایت و ایجاد مطالب می بایست از کاربرد کلمات نا مفهوم و یا متون پیچیده و همچنین از جملات طولانی پرهیز کرد و تا حد ممکن محتوای سایت مفید و مختصر باشد و همچنین از طریق کوتاه ترین جملات و کمترین کلمات بیشترین اطلاعات را منتقل کنید زیرا کاربران سایت مطالب کوتاه و با لغات مناسب را راحت تر می خوانند .