نقش فلش در طراحی وب سایت کاربردی

نقش فلش در طراحی وب سایت کاربردی

نقش فلش در طراحی وب سایت کاربردی


نقش فلش در طراحی وب سایت کاربردی : اگر به مطالعه مقالاتی درباره ی طراحی سایت پرداخته باشید به طور قطع با واژه فلش رو به رو شده اید . در واقع هنگامی که صحبت از فلش به میان می آید منظور طرح های جذاب تعاملی در پروسه ی طراحی سایت یا به اصطلاح ماکرو مدیا می باشد که یکی از علل جذابیت شکل ظاهری بسیاری از طراحی وب سایت های امروزی می باشد . در آغاز روی کار آمدن فلش بسیاری از  افراد آن را نمی پسندیدند و از این المان تنها در طراحی سایت های تجاری استفاده می شد .
به طور کلی وب سایت هایی که از صفحات درهم و زیادی برخوردار می باشند نهایتا به موفقیت نمی رسند . در واقع این دسته از وب سایت ها از فایل هایی با سایز بزرگ آن هم بدون هیچ گونه محتوایی مرتبط با آن ها استفاده می کنند . اصلی ترین کاربرد فلش در طراحی وب سایت ها ، کاهش سرعت ورود به سایت ها می باشد .


فضای قالب فلش :


محیط فلش به طور کامل با دنیای گرافیکی پیکسلی متفاوت می باشد . این قالب می تواند با استفاده از متن ها و تصاویر ، حرکت های زیبایی آن هم با حجم کم و مورد قبول تولید نماید . یکی دیگر از مزیت های فلش قابلیت تعاملی بودن آن می باشد . نا گفته نماند یکی از مشکلات این قالب این است که در تمامی مرورگر های این افزونه نصب نمی باشد بر همین اساس تمامی کاربران قادر به مشاهده آن نمی باشند . با گذشت زمان کاربران با مشاهده امکانات جالب فلش و گسترش سریع آن اقدام به دانلود فایل کم حجم فلش پلیر نمودند و این قابلیت را در سیستم های خود فعال کردند . بر همین اساس با گذشت زمان نقش فلش در صفحات وب سایت ها بیشتر شد و وب سایت های FULL FLASH به روی کار آمدند .


دسته بندی کاربرد فلش در طراحی سایت :


•    فلش های تبلیغاتی : این فلش ها ادامه دهنده ی مسیر بنر ها و لوگوها گیف می باشند .
•     فلش های تزئینی : از این فلش ها در قسمت های گوناگون ساختار وب سایت ها مورد استفاده قرار می گیرند .