اصطلاح چسبناک بودن طراحی سایت به چه معناست ؟

اصطلاح چسبناک بودن طراحی سایت به چه معناست ؟

اصطلاح چسبناک بودن طراحی سایت به چه معناست ؟


از مهم ترین نکاتی که در طراحی سایت باید به آن توجه کنید این است که شما به محتوا و مطالبی نیاز دارید که برای کاربران سایت شما اهمیت دارد. این محتوا باید متغیر و به روز باشد و کپی برداری نیز نباشد. مطالبی که قرار است در طراحی سایت استفاده کنید باید از یک زمان بندی مناسب برخوردار باشد و با ساختار کلی طراحی سایت شما تناقضی نداشته باشد و با عنوان و تم سایت هماهنگ باشد. این محتوا باید نکات با ارزشی را به مخاطبین انتقال دهد و صرفاً جهت رفع تکلیف نباشد. چند نکته در زیر یادآور می شویم.


در طراحی سایت به نکات زیر در خصوص محتوا توجه کنید.


در گام اول شما باید این توانایی را داشته باشید که مطالب و متون جدید و نو و حتی ابتکاری را در که به سایت شما ارتباط دارد بیابید و نیز بررسی کنید که کدام مطالب می تواند بازدیدکنندگان را ترغیب کند در سایت شما بمانند و کنجکاو شوند که باز هم به سایت شما سری بزنند. ارائه محصولات جدید و غافلگیری کاربران با تألیف مقالات و اخبار داغ و جذاب که در چند قسمت ارائه شود و حتی طرح سوال و امکان برد و باخت و گرفتن کادو همگی راهکارهایی هستند که طراحی سایت شما به آن نیاز دارد. کاربران کنجکاو هستند که موارد متفاوت را بیازمایند و در مسابقات شرکت کنند. برای جوایز نیز می توانید راهکار هایی در نظر بگیرید نظیر همکاری با یک شرکت برای تبلیغ محصولاتش. برگزاری مسابقه و اعلام نام برندگان باعث می شود کاربران برای دیدن اسامی به سایت برگردند.


در طراحی سایت به برخی اطلاعات کاربران نیازمندید.


با راهکار های مختلف مثل نظر سنجی و طرح سوال و یا دفاتر یادبود می توانید آدرس های پست الکترونیک کاربران را از آنها بگیرید و برای آنها کارت پستال و خبرهای مهم را ارسال کنید و در مناسبت های مختلف با آنها ارتباط بگیرید و از آنها بخواهید به سایت شما بازگردند. نکته مهم این است که امکان اینکه از لیست شما خارج شوند را برای آنها در نظر بگیرید و در صورتی که سایت شما مناسب باشد و در طراحی سایت به نکات کلیدی توجه کرده باشید هیچ گاه کاربران از لیست شما خارج نمی شوند و به سایت شما وفادارند.


برای کاربران سایت امکانات و شرایط مناسبی ارائه کنید.


می توانید از کاربران سایت تقاضا کنید که سایت را به اطرافیان خود معرفی و به خاطر این کار کادو دریافت کنند از سایت شما. اثبات اینکه برای کاربران سایت خود ارزش زیادی قایل هستید و در هر حالی برای شما قابل احترام هستند کاری است که در هر صورت باید انجام دهید تا بازدیدکنندگان دلایلی برای تبلیغ سایت شما داشته باشند. گزینه هایی که به کاربران حق انتخاب می دهد را فعال کنید و اجازه بدهید شما را بوکمارک کنند، زمانی که در طراحی سایت و طراحی خود مطالب و سرگرمی های جدیدی در کنار عناوین اصلی سایت قرار می دهید کاربر زمان بیشتری در سایت شما خواهد بود و امکان بازگشت آنها نیز بالا می رود. در نهایت آپدیت سایت بسیار مهم است و در صورت بروز رسانی نکردن سایت قابلیت اعتماد به سایت شما کاهش می یابد.