عوامل تاثیر گذار در هزینه طراحی وب سایت

عوامل تاثیر گذار در هزینه طراحی وب سایت

عوامل بسیاری در تعیین هزینه طراحی یک وب سایت موثر می باشند . طراحی وب سایت استاتیک قطعا نسبت به طراحی وب سایت داینامیک از هزینه کمتری برخوردار می باشد . از عوامل تاثیر گذار در هزینه طراحی سایت می توان به طراحی قالب وب سایت ، امکانات تعاملی با کاربر ، تعداد ماژول ها ، سئو و بهینه سازی وب سایت و ... اشاره داشت .

هزینه طراحی سایت استاتیک و داینامیک

در طراحی وب سایت داینامیک از نرم افزار CMS برای مدیریت و کنترل محتوا استفاده می شود . این نرافزار امکان مدیریت ، افزودن و ویرایش اطلاعات و مقالات و را به مالک سایت می دهد . در طراحی وب سایت داینامیک امکانات جانبی به صورت ماژولار به هسته اصلی اضافه می گردند . هزینه طراحی داینامیک به قالب طراحی شده و تعداد ماژول ها بستگی دارد . یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت طراحی سایت داینامیک بروز رسانی دوره ای هسته اصلی نرم افزار می باشد .

در طراحی سایت استاتیک صفحات با استفاده از زبان HTMLطراحی می شوند و امکان اعمال تغییرات در محتوا به آسانی وب سایت های داینامیک نمی باشد . هزینه این نوع ازطراحی سایت به تعداد صفحات طراحی شده بستگی دارد . هزینه پایین طراحی سایت استاتیک را در ابتدا ملاک قرار ندهید زیرا با گذشت زمان امکان دارد برای ارتقاء صفحات وب نیاز به پرداخت مبلغی بیش از هزینه طراحی داینامیک داشته باشید .

هزینه hostو دامنه

دامنه یا نام هاست از موارد دیگری است که در هزینه طراحی سایت موثر می باشد. البته قیمت دامنه ناچیز می باشد اما به طور سالیانه می بایست پرداخت شود . هاست یا حجم فضا که در قیمت طراحی وب موثر می باشد به فضایی گفته می شود که بر روی یک سرور به وب سایت شما اختصاص داده می شود . هزینه هاست نیز می بایست به صورت سالیانه پرداخت شود و به عوامل زیر بستگی خواهد داشت:

1. حجم فضا که بر مبنای گیگا بایت یا مگا بایت محاسبه می شود.
2. پهنای باند هاست که بر مبنای گیگا بایت در 1 ماه محاسبه می گردد.
3. میزان و نوع (DataBase).
4. تعداد دامنه های قابل میزبانی.
5. نرم افزارهای امنیتی و کاربردی که بر روی هاست نصب شده اند.

عوامل موثر در تعرفه طراحی سایت

برای همه افرادی که به دنبال طراحی سایت هستند، هزینه طراحی وب سایت بسیار مهم است. نکته مهمی که وجود دارد این است که برای این کار نمی توان هزینه ای ثابت در نظر گرفت. باید پروژه شما بررسی شود، پلان مورد نظر برنامه ریزی شود و بعد هرینه را اعلام کرد. ایبنکه وب سایت شما چه ویژگی هایی داشته باشد در تعیین هزینه طراحی آن بسیار مهم است. در ادامه عوامل موثر در تعرفه طراحی سایت را بررسی می کنیم.

1. داینامیک یا استاتیک بودن وب سایت

اگر بخواهیم به طر کلی بیان کنیم وب سایت ها دو دسته اند، داینامیک یا استاتیک. سایت های استاتیک به صورت تک صفحه ای هستن و به سایت های نمایشگاهی معروفند. در سایت های استاتیک پلنی برای ویراش وجود ندارد. شاید در ابتدا هزینه وب سایت های داینامیک بیشتر باشد، اما در نظر داشته باشید که ویرایش سایت های استاتیک هزینه های بالاتری دارد.

2. کدنویسی سایت یا cms

در روش کد نویسی به دلیل اینکه کد ها به صورت اختصاصی برای وب سایت شما نوشته می شوند، دارای زمان و هزینه بیشتری هستند. در مقابل این روش می توان از cms وردپرس استفاده کرد. در استفاده از وردپرس می توان سایت را با هزینه کمتر در مدت زمان کوتاه تری آماده کرد.

3. گرافیک سایت

گاهی اوقات مشاهده می شود که تمام اصول طراحی را رعایت کرده اید، اما باز هم وب سایت شما آن چیزی که می خواستید نیست. دلیل این اتفاق رعایت نکردن المان های گرافیکی است. تمام طراحان وب سایت از المان های گرافکی زیادی برای زیبایی وب سایت استفاده می کنند. این کار هزینه های طراحی وب سایت را افزایش می دهد.

4. سایت چند زبانه

تا به حال وب سایت های زیادی را دیده اید که به صورت چند زبانه هستند. یعنی علاوه بر زبان فارسی از زبان های دیگر نیز پشتیبانی می کنند. توجه داشته باشید که طراحی یک وب سایت چند زبانه زمان بیشتری نیاز دارد. بنابراین تاثیر زیادی بر هزینه ان نیز دارد.

5. بهینه سازی سایت و سئو

بعد از طراحی سایت کار شما تمام نمی شود. بعد از مرحله طراحی نوبت به بهینه سازی وب سایت می رسد. به طور دقیق می توانیم بگوییم بعد از طراحی تازه کار شما شروع می شود. برای اینکه بتوانید تجارت خود را به موفقیت برسانید، باید وب سایت خود را بهینه کنید. سئو کردن سایت یک کار تخصصی است. اگر دانش کافی در این زمینه ندارید باید آن را به عهده متخصص این زمینه بگذارید. بنابراین هزینه های بهینه سازی سایت نیز به هزینه های طراحی اضافه می شود.