طراحی وب سایت برای تجارت در دنیای الکترونیک


طراحی وب سایت برای تجارت در دنیای الکترونیک

طراحی وب سایت برای تجارت در دنیای الکترونیک

طراحی وب سایت برای تجارت در دنیای الکترونیک


شاید برای شما نیز تا به حال اتفاق افتاده باشد که در گوگل به دنبال محصولی بوده اید وارد وب سایتی شده اید و پس از گذشت چند ثانیه آن وب سایت را ترک نموده اید . علت کاملا مشخص می باشد ، طراحی وب سایت به گونه ای بوده که موجب خروج شما از وب سایت شده است . در این مقاله به بررسی نکاتی بسیار مهم و موثر در چهره وب سایت شما ، می پردازیم .
عدم دسته بندی پیچیده محصولات :
محصولات در رنگ ها و اندازه های متفاوت ارائه می شوند . بسته بندی کادویی یا استاندارد نیز می تواند یکی از انتخاب های کاربر باشد . اگر در طراحی سایت خود فیلتری برای پارامتر های گوناگون در نظر بگیرید ، به طور قطع مشتریان از گشت و گذار در وب سایت شما لذت بیشتری خواهند برد و زمان بیشتری را در وب سایت شما سپری می نمایند .
در معرض دید قرار دادن قسمت جستجو :
هنگامی که مشتری وارد یک فروشگاه اینترنتی می شود و نمی تواند محصولمورد نظر خود را پیدا کند مطمئنا از قسمت جستجوی موجود در سایت استفاده می نماید ، از این رو در معرض دید قرار دادن بخش جستجو در طراحی سایت بسیار حائذ اهمیت می باشد .
تصویر محصولات :
تمامی افراد خبره و حرفه ای در زمینه طراحی وب سایت و تجارت الکترونیک اهمیت زیاد تصویر محصولات را انکار نمی کنند . از لحاظ تجربه کاربری نیز این قضیه بسیار مهم می باشد . از آنجایی که در خرید اینترنتی امکان لمس محصول برای مشتری وجود ندارد ، می بایست تصاویری با کیفیت بالا در وب سایت قرار دهید .
وجود امکان سبد خرید :
دو نوع مرحله اجرای سبد خرید وجود دارد . اولین روش بدین صورت است که با اضافه شده هر آیتم ، سبد خرید نمایش داده می شود. اما دومین روش به این صورت است که فقط شما را از اضافه شدن یک آیتم به سبد خرید مطلع می نماید . پس این مورد بسیار اهمیت دارد که سبد خرید را در کجای صفحه طراحی سایت قرار دهیم که مشتری به راحتی بتواند خرید خود را انجام دهد.