طراحی سایت مناسب افراد کم توان

طراحی سایت مناسب افراد کم توان

طراحی سایت مناسب افراد کم توان


طراحی سایت مناسب افراد کم توان
طراحی سایت طراحی وب سایت طراحی سایت در تهران مسلما بحث طراحی سایت یک بحث فراگیر و داغ است به خصوص در مبحث تجارت آنلاین ما در این مقاله می خواهیم مواردی را برای دسترسی آسان وهمه گیر شما نسبت به خدمات دیجیتال بیان کنیم اگر شرکت های طراحی سایت نتواند این امکانات و خدمات را در دسترس همگان قرار دهد مسلما میزان کارایی کاهش می یابد.
در عصر جدید اکثر کارهایی که مردم انجام می دهند به صورت دیجیتال و از طریق سرچ گوگل است از کوچک ترین کارها سرچ معنی کلمه تا بزرگترین کارها همانند خرید که از طراحی سایت کمک می گیرند. در میان اقشار جامعه هستند کسانی که از توانایی جسمی کمی بررخوردار هستند و جزء افراد کم توان و ناتوان جامعه محسوب می شوند.

استفاده از دنیای دیجیتال در طراحی سایت

بی شک این افراد نیز دوست دارند از خدمات دنیای دیجیتال و طراحی سایت بی بهره نباشند .در کشور آمریکا اگر طراحی سایتی طراحی شود که قابل دسترس برای افراد معلول نباشد مورد پیگیری قانونی قرار می گیرد البته تحقیقا ت نشان می دهد که اکثر افراد کم توان از طریق گوشی های همراه خود از اینترنت استفاده می کنند. در حال حاضر این گرایش روز به روز بیشتر نیز می شود.
بیشترین توجه افراد کم توان در طراحی سایت به سمت اپلیکیشن های موبایل رفته است این در حالی است که تعداد اپلیکیشن های ساخته شده برای افراد کم توان در حد بسیار پایین است و به آن توجه خاصی نشده است و طراحان سایت باید به فکر حل این معضل باشند.

رتبه بندی گوگل برای طراحی سایت های افراد کم توان

با توجه به اینکه دنیای نت امکان دستیابی به تجربه های زیادی را برای افراد فراهم می کند و دارای اهمیت است گوگل به طراحی سایت هایی که ساختار آنها برای افراد کم توان طراحی شده است اهمیت فراوان می دهد و در رتبه بندی به آنها رتبه های بهتری می دهد.

روش های طراحی سایت برای افراد کم توان

باید طراحی سایت به گونه ای باشد که مسیر یابی برای کاربر آسان باشد و کاربر هر لحظه بداند کجاست ؟و این کارر مستتلزم این موضوع است که از فناوری استفاده شود که با لمس و حرکت روی طراحی سایت به سمت بالا و پایین وچپ و راست بتواند از طریق کیبورد به این عملکرد دستیابی داشته باشد. طراحی سایت تهران یکی از بهترین و کاربردی ترین مقالات وب سایت سایتکد می باشد که مطالعه ی آن را به کاربران و علاقه مندان عزیز پیشنهاد می کنبم.

استفاده از تگ های htmlبرای عناصر کاربردی طراحی سایت

در طراحی سایت افراد کم توان باید از تگ های توصیفی استفاده شود که بتواند برای کاربر تمام عناصر را توضیح بدهد. برای تصاویر و فیلم ها و قسمت مختلف قالب از تگ های دقیق باید استفاده شود باید در هر صفحه سرچ جهانی فراهم کنید تا بتواند محتوای مورد نظر را پیدا کند.

استفاده از رنگ های مناسب در طراحی سایت

البته بهتر است برای انتقال معنی در طراحی سایت فقط بروی رنگ تکیه نکنید معمولا اکثر افراد کم توان فونت ها و رنگ ها را بروی مرورگرشان نظیم کرده اند. این به دان معناست که طراحی سایت باید به گونه باشد که شخصی سازی شده باشد.
استفاده از توصیفات صوتی و نوشتن شرح تصاویر در طراحی سایت برای فیلم و اطلاعات در طراحی سایت باید توصیف بنویسید و این موارد باید در تمام متن ها و شرحی که برای تصاویر مینویسید قابل روئت باشد تا افراد ناشنوا بتوانند متن را بخوانند.