تعریف طراحی سایت و پیش نیازها

تعریف طراحی سایت و پیش نیازها

تعریف طراحی سایت و پیش نیازها


همان گونه که در مقالات فراوانی که در سایت قرار داده ایم اشاره کردیم به مراحلی که طی آن یک وب سایت از ابتدا تا به انتها ساخته می شود طراحی سایت می گویند. برای اینکه یک کاربر اینترنت بتوانید طراحی سایت انجام دهد نیاز دارد که با همه مراحل صفر تا صد ایجاد سایت آشنایی داشته باشد. ابزار مختلفی که با آنها سایت ها را ویرایش می کنند یا می سازند و زبان های برنامه نویسی مانند PHP و نیز مباحث و مفاهیمی که به صورت کامل در سایر مقالات مرتبط توضیح داده ایم همانند دامنه و هاست و میزبانی وب و CMS و HTML و ajax و بسیاری دیگر از مفاهیم همگی برای طراحی سایت نیاز است.  
در مقالاتی اختصاصی که در سایت موجود است و شما را به مطالعه آنها دعوت می کنیم تمامی این واژگان و مفاهیم به صورت کامل و مشروح توضیح داده شده است و مطالب آموزشی مفیدی نیز بارگزاری گردیده است. حال پس از تعریف طراحی سایت و مفاهیم پیش نیاز به مراحل ایجاد یک وب سایت می پردازیم.


مراحل ایجاد و طراحی سایت


در واقع زمانی که ما قصد ساختن هر چیزی داریم باید مراحلی را طی کنیم. این مراحل ممکن است کم و  زیاد و سخت یا آسان باشند اما وجه اشتراک این است که هر چیزی به صورت مرحله ای ایجاد می شود و طراحی سایت نیز همین گونه است. مراحل ساختن یک سایت نیز به قرار زیر می باشد:
مرحله اول: اولین قدم در طراحی سایت همان انتخاب دامنه یا نام مناسب برای سایت است که شیوه های انتخاب دامنه مناسب را در مقاله ای جدا توضیح داده ایم.
مرحله دوم: ثبت دامنه قدم دوم است. این کار به این خاطر است که هر کسی می خواهد سایتی که می سازد منحصر به فرد باشد.
مرحله سوم: گام سوم که اصولاً توسط شرکت ها و یا کارشناسان طراحی سایت انجام می شود طراحی صفحات سایت می باشد.
مرحله چهارم: خریداری هاست یا فضایی در اینترنت که بتواند میزبان سایت ما باشد چهارمین کاری است که باید انجام دهیم.
مرحله پنجم: در نهایت سایتی که طراحی شده است باید بر روی فضای خریداری شده آپلود شود تا عموم کاربران اینترنت بتوانند سایت را مشاهده کنند.