بررسی اصول و قواعد طراحی سایت

بررسی اصول و قواعد طراحی سایت

بررسی اصول و قواعد طراحی سایت

بررسی اصول و قواعد طراحی سایت :
امروزه طراحی وب سایت به همان چیزی است که اکثر مردم وقتی به طراحی وب فکر می کنند ، در ذهن دارند . اگر با طراحی گرافیک آشنا باشید منطقی ترین مکان برای شروع خواهد بود چراکه مهارت های طراحی بصری در این حوزه بسیار حائز اهمیت می باشند . در طراحی سایت برقراری توازن میان طراحی بصری و دیگر عوامل مانند قابلیت سازگاری با تجربه کاربر یا سرعت بارگذاری وب سایت ، نیز بسیار مهم می باشد . وب سایت ها همواره در حال تغییر می باشند لذا استاندارد های وب سایت نیز در حال تکامل خواهند بود . از این روطراحی وب سایت امری بسیار متفاوت با طراحی یک تبلیغ کاغذی یا بروشور می باشد .
بررسی اهداف :
یکی از مهم ترین اصول در طراحی وب سایت بررسی مخاطبان و اهداف یک وب سایت می باشد . قبل از طرح اولیه می بایستنکات زیر را رعایت نمایید :
• تهیه لیست از تمام نیاز مشتریان وب سایت
• اولویت بندی عملکرد وب سایت به منظور برطرف سازی انتظارات کاربران
تمرکز بر محتوای وب سایت :
قرار دادن محتوا در مرکز توجه طراحی وب سایت یکی دیگر از اصول طراحی سایت می باشد .بهتر است بدانید"محتوا" نسبت به طراحی اسنادقابل چاپ بسیارمهم ترمی باشد . اگرمحتوادست یافتنی وواضح نباشد،ویدئو،انیمیشن وهر گرافیک‌ جالبی دردنیانمیتواندازشکست خوردن یک وبسایت جلوگیری کند. همیشه به خاطر داشته باشید ،یک طراحی وب سایت خوب و مناسب اغلب مختصر،روشن،بدون درهم ریختگی ومرتب می باشد. البته منظور ماعدم تمرکزروی بخش بصری سایت نمی باشد ،تنها موضوع مورد نظر ما این است که دررابطه باوب سایت ،بخش بصری می بایست توجه به محتوارابهبودببخشدنه اینکه باعث منحرف شدن کاربرراازآن شود.