ایجادیک اثرهنری تمام عیاردرطراحی سایت

ایجادیک اثرهنری تمام عیاردرطراحی سایت

ایجادیک اثرهنری تمام عیاردرطراحی سایت


یک گالری هنری بسیار گسترده و بزرگ بدون بلیط و هزینه ورود، این تشبیهی است که می توان از دنیای وب ارائه داد. به راستی طراحان وب سایت در این تشبیه نقش هنرمندانی دارند که آثار هنری آنها بسیار تفاوت دارد. برخی از طراحی سایت های این طراحان بسیار جذاب و چشم نواز است و برخی دیگر آثاری آزار دهنده و زشت هستند. یکنواختی و سکون و تکرار در آثار طراحی سایت پس از مدتی دیگر جذابیتی برای کاربر ندارد و به مانند نقاشی که استفاده از یک رنگ را در همه ی آثارش چنان تکرار کرده که بیننده را خسته می کند، می ماند. تنوع و نوآوری و استفاده درست از ابزار و رنگ ها می تواند طراحی سایت یک طراح را از دیگران متمایز سازد. ساخت سایت دقیقاً مشابه همین طراحی نقاشی می باشد که ممکن است اثرش خوب یا بد باشد.
شما به عنوان یک طراح وب سایت باید مطمئن شوید که هنر شما و طراحی سایت شما برای هر مشتری متفاوت است و از اشتباهاتی که دیگر طراحان انجام می دهند و توجه کاربران را از محصولات و خدمات منحرف می سازند دوری کنید. نکات زیادی وجود دارد که برای طراحی سایت و اطمینان از خوب بودن آن برای کاربر باید رعایت کنید. در این نوشتار چند مورد از تکنیک های مزاحم ساخت سایت را برای شما تشریح می کنیم که در طراحی سایت باید از آنها دوری کنید.


مورد اول؛ استفاده از رنگ های نا مناسب
اصولاً مشتریانی که قصد دارند سایتی را برای خود داشته باشند بدون اطلاع از تأثیر رنگ ها اصرار به استفاده از رنگ هایی دارند که برای ساخت وب سایت چندان مناسب نیستند. رنگ هایی نظیر رنگ های بیش از حد روشن و یا بیش از حد تیره، یا تعداد زیادی رنگ متضاد. در واقع این طراح سایت است که باید با در اختیار گذاشتن اطلاعات کافی مشتری را از این کار منصرف سازد و به وی توضیح دهد که استفاده از چه رنگ هایی برای جلو بردن اهداف سایت نا مناسب است. نهایت رنگ هایی که در یک طراحی سایت باید استفاده شود ترکیبی از سه رنگ است است و تعداد بیشتر چندان سایت را جالب نخواهد کرد.


مورد دوم؛ تم موسیقی در پس زمینه سایت
تکرار یک صدا در کل یک سایت بسیار نا مناسب و آزار دهنده خواهد بود. خصوصاً زمانی که با هر کلیک و باز شده صفحه جدید موسیقی از ابتدا شروع به پخش شدن می کند، با توجه به اینکه قطعاً بازدید کنندگان سایت شما با علایق و شخصیت های مختلفی هستند و هر کدام سلیقه خاص خود را در گوش دادن به موسیقی دارند ارائه یک موسیقی در پس زمینه به نوعی تحمیل آن به کاربر است و ممکن موجب شود کاربر برای قطع کردن صدای موزیک سایت را ببندد و از این جهت سعی کنید در طراحی سایت از به کار بردن موسیقی در پس زمینه سایت خود داری کنید.


مورد سوم؛ اشتباهات تایپی و املایی است
اشتباه بودن دستور زبان و ساختار جمله و به کار گیری نشانه ها و علایم در جاهای نادرست در یک سایت بسیار بد است و یکی از بدترین مواردی که در یک سایت می توان دید همین اشتباهات است. سعی کنید که تمامی متن ها و نوشته ها و را مرتب چک کنید و از برنامه های "بررسی املایی" نیز استفاده کنید. در صورتی که مشتریان شما مطالبی را تهیه کرده اند و برای بارگزاری در سایت به شما می دهند آن را نیز چک کرده و از درست بودن محتوا و دستور زبان آن و اشتباهات املایی آن اطمینان حاصل کنید سپس اقدام به قرار دادن مطلب در سایت کنید. در ساخت سایت این مطلب را به هیچ وجه دست کم نگیرید.


مورد چهارم؛ ساز فونت های به کار رفته در طراحی سایت
هنگام ساخت سایت اگر استفاده از حروف بزرگ در محتوای وب سایت بسیار زیاد باشد حس خوبی را به کاربران آن سایت نخواهد داد و شمایل و ظاهر سایت بسیار نا زیبا خواهد کرد. به همین صورت استفاده از حروفی با سایز بسیار کوچک هم همین زشتی را به سایت شما خواهد داد. احساسی که استفاده بیش از حد از حرف بزرگ به کاربر می دهد حس فریاد زدن و حروف کوچک حس نجوا کردن را منتقل می کند. به همین دلیل تلاش کنید که از سایز معمولی با نشانه گذاری صحیح در طراحی سایت استفاده کنید تا کاربر احساس بهتری را پیدا کند و از مطالب سایت شما لذت ببرد.


مورد پنجم؛ استفاده از لینک های چشمک زن و انیمیشن ها در ساخت سایت است
از نظر کاربران لینک های چشمک زن و انیمیشن های متحرک به مانند ایمیل های ناخواسته مزاحم هستند. به همین دلیل سعی کنید از به کار بردن pop upهای ویندوز و انیمیشن های متحرک و نیز لینک های چشمک زن که مخاطبین و کاربران را اذیت می کند در طراحی سایت خود استفاده نکنید.