انتقال گرافیکی اطلاعات به کاربران طراحی سایت

انتقال گرافیکی اطلاعات به کاربران طراحی سایت

انتقال گرافیکی اطلاعات به کاربران طراحی سایت


روشی است که از آن استفاده می کنند تا اطلاعات را به صورت گرافیکی به کاربران سایت منتقل کنند اینفوگرافیک نام دارد. با استفاده از این روش شما قادر خواهید بود اطلاعات و اعداد کسل کننده را به صورت جذاب و زیبا تبدیل کنید و در اختیار کاربران قرار دهید. اینفوگرافیک طراحی سایت بر خلاف اغلب اینفوگرافیک ها (که مجموعه خاصی از اطلاعات را نمایش می دهند)، ابزاری است که با ایجاد یک گرافیک واضح، باعث افزایش ترافیک سایت می شود.
قوانین اینفوگرافیک به توانایی مرتب نمودن کلمات و حروف برای انتقال بهتر مفاهیم و زیبا نمایش داده شدن کلمات، تایپوگرافیک گفته می شود و همان طور که پیداست اینفوگرافیک داراری گستردگی بسیار بیشتری است و هم به کلمات و هم به جنبه های بصری توجه دارد. در طراحی سایت یکی از مهم ترین بخش ها و به عبارت بهتر، مهم ترین بخش رنگ است. قبل از انجام هر کاری باید به دقت در مورد طیف رنگی استفاده شده در آن فکر کنید. باید به جنبه های گوناگونی دقت کنید و همخوانی و تضاد و تناسب رنگ های استفاده شده را به دقت رعایت کنید و خصوصاً در مورد رنگ پس زمینه و تطابق آن با رنگ اطلاعات روی صفحه نمایش باید حساسیت به خرج دهید.


نکات ضروری که طراحان به آن توجه نمی کنند
اما طراحان اینفوگرافیک اصولاً به یکی از نکات بسیار مهم بی توجه هستند. با توجه به فضای کمی که برای ارائه اطلاعات در طراحی سایت دارید، باید این فضا را در نظر گرفته و تا حد امکان اطلاعات را واضح و روشن و بسیار مختصر نمایش دهید. استفاده کردن از بوردر برای مشخص کردن مرزها زمانی به شما کمک می کند که قصد دارید اطلاعات زیادی را در فضای کمی ارائه دهید. باید همیشه این نکته را مد نظر قرار دهید که فضای کافی را برای هر قطعه در نظر بگیرید تا کاربران سایت شما سر در گم نشوند.