اصول ریسپانسیو بودن طراحی سایت

اصول ریسپانسیو بودن طراحی سایت

اصول ریسپانسیو بودن طراحی سایت


اصول ریسپانسیو بودن طراحی سایت
طراحی سایت طراحی وب سایت طراحی سایت در تهران ریسپانسیو و یا واکنش گرا بودن طراحی سایت به چه معناست ؟ مادامی که از ریسپانسیو بودن طراحی سایت سخن می گوییم ، در واقع از واکنش گرایی طراحی سایت نسبت به سخت افزارهای کابران آن سایت می گوییم . کاربرانی که طراحی سایت شما را مشاهده می کنند ممکن است از طریق کامپیوتر ، لپ تاب، موبایل ، تبلت و یا هر سخت افزار دیگری صفحات طراحی سایت را بازدید نمایند و به همین دلیل می بایست طراحی سایت را متناسب با تمامی سخت افزارها راه اندازی نمود تا در هنگام باز کردن صفحات و یا تماشای ویدیو و عکس و سایر فعالیت های کاربران در طراحی سایت ، مشکلی پیش نیاید. همچنین ممکن است کاربران از مرورگرهای مختلف همچون کروم ، موزیلا ، اکسپلورر وارد طراحی سایت شما بشوند و طراحی سایت شما می بایست با تمامی این مرورگرها همسانی داشته باشد.

ضروریت ریسپانسیو بودن طراحی سایت

همان طور که می دانید سایز و همچنین افقی یا عمودی بودن سخت افزارها با یکدیگر متفاوت می باشد و اگر طراحی سایت شما ریسپانسیو نباشد ممکن است برخی از المان ها و تصاویر طراحی سایت شما در هر سخت افزاری مشاهده نشود. همچنین کیفیت تصاویر در سخت افزارهایی که نمایشگر کوچک تری دارند ، پایین بیاید و قابل نمایش نباشد. همچنین گوکل نیز به طراحی سایت هایی که ریسپانسیو می باشند، امتیاز بیشتری می دهد و در رتبه بندی طراحی سایت و در واقع سئو و بهینه سازی آن تأثیر مثبت دارد.

بررسی ریسپانسیو بودن طراحی سایت

با استفاده از ابزاری به نام موبایل فرندلی تست ، می توان ریسپانسیو بودن طراحی سایت را آزمایش نمود. این ابزار از طریق ربات های گوگل به شما کمک می کند تا فایل های مهم مسدود شده را پیدا نمایید و اگر طراحی سایت شما نمره ی قبولی را از این ابزار دریافت نماید ، در کنار لینک طراحی سایت شما در موبایل ، عبارت موبایل فرندلی مشاهده می شود که موجب افزایش رتبه ی طراحی سایت شما در گوگل و همچنین افزایش رضایت کاربران می شود .

برای ریسپانسیو بودن طراحی سایت رعایت نکات زیر می تواند مفید باشد :

•محتواهای طراحی سایت خود را هدفمند سازید .
•برای پهنای باند مرورگر خود حداقل سه پوسته را طراحی نمایید . به این معنا که برای طراحی سایت خود سه سایز بزرگ ، متوسط و کوچک را در نظر بگیرید . متن و عناصر گرافیکی در هر سه پوسته یکسان می باشند و تنها اندازه ها متفاوت هستند تا بتوان از طراحی سایت در هر سخن افزاری به راحتی بازدید نمود .
•در طراحی سایت خود به تجربه ی کاربر پسند توجه داشته باشید ، بدین معنا که سایت را به گونه ای طراحی نمایید که کاربرانش در استفاده از آن دچار سردرگمی نشوند و تجربه ی خوبی از بازدید از طراحی سایت شما داشته باشند و مجددا به طراحی سایت شما مراجعه نمایند .
•در طراحی سایت خود از تصاویر انعطاف پذیر استفاده نمایید .
•در طراحی سایت خود از ژست ها استفاده نمایید ، قابلیت جدیدی که می توان در گوشی های و تبلت های لمسی داشت ، زوم کردن تصاویر و متون از طریق لمس گوشی می باشد .
•طراحی سایت خود را در مرورگرهای مختلف امتحان نمایید و از یکسان نمایش داده شدن آن در انواع مرورگر اطمینان حاصل نمایید .
استفاده از سبک های جدید و مدرن در طراحی سایت را نیز مطالعه نمایید.