آشنایی با تجارت اینترنتی و ارتباط آن با طراحی سایت

آشنایی با تجارت اینترنتی و ارتباط آن با طراحی سایت

آشنایی با تجارت اینترنتی و ارتباط آن با طراحی سایت

تجارت الکترونیک امروزه بسیار فراگیر شده است و افراد و کسب کارهای بزرگ و کوچک به سمت آن رفته اند. طراحی سایت برای تجارت الکترونیک رونق زیادی یافته و رقابت مهیجی در حال شکل گرفتن می باشد. تجارت الکترونیک به این گونه است که خریداران و مخاطبین برای اینکه کالا یا خدمات مورد نیاز خود را سفارش دهند ابتدا وارد سایت مربوط به آن شده و در آنجا می توانند کالاهای مورد نیاز خود را مشاهده کنند و با یکدیگر مقایسه نمایند.در طراحی سایت های فروشگاهی به چند شیوه فرایند خرید تعریف می گردد. یا با ورود اطلاعات پستی و شخصی یا ثبت نام در سایت می توانند خرید خود را تکمیل کنند و آن را در هر نقطه ای که می خواهند تحویل بگیرند.

روند خرید و سفارش در طراحی سایت های فروشگاهی

مراحلی که در بالا ذکر شد مراحلی بود که خریداران و کاربران باید انجام می دادند و بسیار آسان بود و نیاز به توضیح بیشتری ندارد. اما در قسمت دیگری از طراحی سایت های فروشگاهی بعد از اتمام سفارش فرایند دیگری طی می شود. اطلاعاتی که مربوط به سفارش محصول است در بخش کنترل پنل سایت ذخیره شده و برای فروشنده ارسال می گردد و فروشنده نیز کالاهایی که از قبل برای صرفه جویی در زمان آماده کرده است از طریق پست و یا پیک به مشتری ارسال می کند.

البته قسمت دیگری نیز در طراحی سایت های فروشگاهی و تجارت اینترنتی وجود دارد که اهمیت فراوانی دارد و آن روش خرید و انتقال وجه از طریق اینترنت می باشد. در کشور ما اکنون برای جلب هر چه بیشتر اعتماد مشتریان از روش دریافت وجه به هنگام تحویل کالا استفاده می شود. روش دیگر استفاده شده در طراحی سایت های این چنینی نیز دریافت الکترونیکی می باشد که به وسیله چند درگاه اینترنتی انجام می شود.